Gør-det-selv IP telefoni i virksomhed - er det tilrådeligt?
Hej,Min arbejdsplads skal muligvis flytte til nye lokationer i starten af det nye år. Der har jeg mulighed for at "lege" da jeg har fået til opgave at planlægge og lave alt IT det nye sted. Det drejer sig om netværk, servere, internet og telefoni. Og mht. telefoni, så har vi der hvor vi er nu, 1 hovednummer, 6 telefoner (hovednummer og hvor 3 af dem har et direkte nummer) og 1 fax. Den interne telefoni styres af et DanDial omstillingsanlæg.
Nu er der så, at en af de ansvarlige i virksomheden har fået den lyse idé, at vi "bare" skal lave vores eget IP teleoni i huset. Det er fordi han selv rodede med noget hjemme-IP-telefoni for 8-10 år siden, og dengang fandtes der grafis softphone klienter til pc og man kunne selv lave omstilling osv... Her er det så jeg føler mig på lidt gyngende grund, og defor tilspørger jeg jer eksperter:
Hvor nemt/svært ville det være for os, hvis vi selv lavede vores egen IP telefon løsning, hvor vi har et software baseret omstillingsanlæg, softphones på vores computere, 4 "fysiske" telefonnumre og 6 brugere? Er det en hysterisk vanskelig idé?