Avatar billede f4ndango Nybegynder
24. november 2011 - 21:05 Der er 6 kommentarer

Bærbar til videoredigering

Hej allesammen

Jeg skal bruge en bærbar jeg kan bruge til videoredigering med Premiere Pro cs5 og hd-videoer fra mit Canon 550d.

Så har jeg fundet denne bærbar, jeg selv mener ligner et godt bud :

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5635104

Men er en harddisk på 128 gb iorden?
Hvilke pc'er vil I ellers foreslå?

På forhånd tak, Kalle
Avatar billede Flezhwing Nybegynder
24. november 2011 - 21:50 #1
Hvis det er til videoredigering som bruger meget plads ville jeg nok sige at du skal have en større harddisk. Du kan eventuelt lægge dine filer ud på nette i en cloud eller noget lignende.
Avatar billede f4ndango Nybegynder
24. november 2011 - 22:04 #2
Hej, og tak for svar!
Så størrelsen på harddisken har kun noget at gøre med om der er plads til mine filer, men det sløver ikke redigeringen ned at der kun er 128 gb, eller hvordan?
Avatar billede milter Ekspert
24. november 2011 - 22:39 #3
En 128GB harddisk er meget lille, når du arbejder med HD-videoer. Adgang til cloud er alt for langsom.

Det meste afhænger af, hvordan du vil redigere filmene, og hvor store de er, men jeg ville købe en god ekstern harddisk med minimum 500GB, hvis du vil købe den computer.
Avatar billede Flezhwing Nybegynder
25. november 2011 - 14:42 #4
Det skulle ikke sløve din computer da det er en ssd harddisk som skulle være hurtigere end en mekanisk harddisk
Avatar billede milter Ekspert
25. november 2011 - 15:09 #5
Kig på linket herunder fra Videoguys.com. Her er noget af teksten:

"What about SSD?
We are very big fans of SSD, but unfortunately we think for now ..."

http://www.videoguys.com/Guide/E/Videoguys+NLE+Video+Storage+FAQ/0xc0dc681654a5dba55ca08f303a6c38df.aspx
Avatar billede f4ndango Nybegynder
25. november 2011 - 15:59 #6
Tak for hjælpen - jeg fattede det lidt, og har købt en HP DV6-6132,
som jeg tror jeg bliver glad for!