Avatar billede AndreAda Nybegynder
23. november 2011 - 14:30 Der er 5 kommentarer

spærring af facebook

hej er der nogen der ved hvordan man snyder sig uden om en spærring af facebook
Avatar billede Blueeyez Mester
23. november 2011 - 15:32 #1
Kommer an på hvor spærringen er? Efterskole, folkeskole eller offentligt?
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. november 2011 - 16:01 #2
Den er formentlig DNS baseret, i så fald kan du følge nedenstående fremgangsmåde:

Vista/Windows 7:

1) Find "notesblok" i startmenuen. Højreklik "Åbn som administrator"
2) Åbn filen C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
3) Tilføj følgende linjer:

69.171.224.11      facebook.com
66.220.149.11      facebook.dk

4) Gem filen og genstart computeren

Prøv at se om dette virker
Avatar billede nickwan Nybegynder
23. november 2011 - 16:56 #3
og ellers kan du bruge en proxy men plejer ikke at være specialt godt f.eks www.hidemyass.com
Avatar billede Jensen DK Novice
24. november 2011 - 07:19 #4
Det er vist ikke  lovligt at bryde en spærring, så der burde ikke komme nogen anvisninger på Eksperten hvor man omgår denne spærring som antagelig et firma har sat op.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
27. november 2011 - 22:38 #5
Ser intet ulovligt her som angår Eksperten. At det er dumt (og måske fyrings / bortvisningsgrund) er en anden sag...det går jeg ud fra at spørger har tænkt over.