Avatar billede FestinaLente Nybegynder
21. november 2011 - 02:19 Der er 4 kommentarer

Skærm-video-komprimeret

Hej med jer,

jeg har søgt, downloadet og brokket en del :)

Sagen er den, at jeg gerne vil rette mine elevers opgaver, således at de får en video hvor de ser et udsnit af min skærm (der hvor deres opgave er) og får min tale med.
Men hvis jeg skal give dem filen tilbage på en fornuftig måde, så er jeg pinedød nødt til at holde filstørrelsen nede. Dvs. jeg kan fint acceptere, at der ikke er voldsomt mange frames pr. sek, og min tale må godt være reduceret til meget lav kvalitet.

Et ønske kunne være, hvis en video på 15 minutter fylder maks 5 mb - 10 mb kan også gå, men mindre ville være allerbedst.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. november 2011 - 09:29 #1
Vil næppe tro at du får det så lavt ned samtidigt med at du holder et niveau hvor det kan bruges til noget.

Et alternativ kunne måske være at uploade filen til YouTube og lave filmen skjult - på den måde er det kun dem med linket der kan se filen.
Avatar billede FestinaLente Nybegynder
19. december 2011 - 01:46 #2
Ja det med youtube virker jo rigtig godt - men desværre er der tale om elevarbejde, og jeg vil ikke se billeder af mig selv på youtube, så jeg vist heller ikke forsvare at lægge deres opgaver derud, omend jeg gør det så hemmeligt som muligt!
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. december 2011 - 12:01 #3
Det var mit eneste bud på en løsning der ville være brugbar.
Vil du alligevel prøve at finde noget, så kig på CamStudio, her kan du under indstillinger for video vælge et codec (eksperimenter lidt for at finde det der komprimere bedst) og vælge hvor mange FPS der skal være.
Avatar billede FestinaLente Nybegynder
21. marts 2012 - 01:08 #4
Tak for dit venlige forsøg på at hjælpe mig! Jeg valgte til sidst at være ligeglad og smide mine giga-store video-feedback på min egen server i et par dage, og så slette dem!

Tror jeg dropper at lave den slags i fremtiden.