Avatar billede omel1 Nybegynder
15. november 2011 - 15:43 Der er 3 kommentarer

Opdatering af regneark

ER der nogen der ved dette ?,
hvis man har regneark nr. 1 der referere til en sum i regneark 2, der så har sine data fra et tredie ark  regneark 3, hvordan sikre jeg mig så at alt er opdateret så den korrekt værdi opstår i Regneark 1, uden at skulle åbne alle 3 ark
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2011 - 15:01 #1
Jeg går ud fra du med regneark 1, regneark 2 og regneark 3 mener tre forskellige filer.

Det kommer an på om hvordan dine referencer er opbygget. Hvis du for eksempel gør brug af funktionen INDIREKTE opdaterer Excel kun hvis alle tre filer er åbne.

Vær specifik for at få relevant hjælp!

Hans
Avatar billede omel1 Nybegynder
17. november 2011 - 18:24 #2
Hej Hans

Tak for svar, arkene er bygget op på følgende måde ark3 indeholder en konverteringstabel fra en konto til en anden konto.
Ark 2 slå op i denne tabel for at finde en korrekt værdi  denne findes ved hjælp af sumprodukt(--(matrix=værdi);"Matrix værdi retur") Den værdi der bliver fundet i ark 2 bruges sammen med en anden kolonne i ark 1 til opsummering ved hjælp af sumprodukt(--(matrix=værdi);"Matrix værdi retur")

Mit problem er at hvis Jeg ændre noget i ark 3 slår det ikke igennem i ark 1 men ellers virker formlerne perfekt

Håber du forstår
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 00:01 #3
Jeg kan ikke gennemskue hvad problemet kan være, men hvis du kan/vil sende filerne skal jeg gerne forsøge at hjælpe.
hans.knudsensnabelamail.tele.dk