Avatar billede Vikvak Nybegynder
15. november 2011 - 10:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kraftigste grafikkort

Hej Folkens! har et hurtigt spørgsmål!

Hvilket grafikkort er best til fps spil?

ati mobility radeon premium graphics directx 11?

Eller

Nviaid Geforce 210m 512mb?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2011 - 10:45 #1
ati mobility radeon premium graphics directx 11?
Det er vist bare en generel betegnelse :)

Hvad hedder kortet?
Avatar billede Cypern Nybegynder
15. november 2011 - 12:27 #2
GeForce GTX 590 er det kraftigste i øjeblikket til FPS.
Prisen er pt alt for høj, personligt ville jeg køre en SLI opsætning og dermed opnå høj ydelse til en væsentlig billigere pris.

Her kan du finde lidt om FPS hastighederne på de enkelte kort.
Scroller du ned på siden kan du se sammenligninger målt i de enkelte FPS spil, dette er dog kun på Laptops, men giver dig et godt billede af ydelserne.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-580M-SLI.56637.0.html

Denne kan du også bruge til sammenligning.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GTX+580

http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards,1.html

God fornøjelse med læsningen og husk "vigtigt" en kvalitets strømforsyning inden du opgraderer.
Avatar billede Vikvak Nybegynder
15. november 2011 - 14:26 #3
Undskyld, Det er Geforce 210m 512 - ATI Mobility Radeon HD 5470
Hvilken er bedst?

Tak for dit indslag Cypern! har skam selv set det, og overvejer at købe gtx 560, er det et godt køb?

- har tænkt mig at købe skyrim, et ret godt spil helt nyt, min ven har købt og trækker det ok med 30-40 fps, han har nemlig ATI Mobility Radeon HD 5470, jeg har 210 og er ik sikker på jeg kan det, så derfor vil jeg godt vide hvilken af dem er bedst?
Avatar billede Vikvak Nybegynder
15. november 2011 - 14:26 #4
ATI Mobility Radeon HD 5470 ;)
Avatar billede Vikvak Nybegynder
15. november 2011 - 15:04 #5
Over vejer at købe en stadioner -

kan i fortælle mig lidt om de her 2 grafikkort?

- GeForce GTX 560
http://www.geforce.com/Hardware/GPUs/geforce-gtx-560

- GeForce GTX 560 ti
http://www.geforce.com/Hardware/GPUs/geforce-gtx-560ti
Avatar billede Cypern Nybegynder
16. november 2011 - 12:23 #6
Aldi havde en Medion "lenovo" pc.
Den havde det hurtige GT555 grafikkort "baseret på GTX480 chippen" og prisen for sådan en komplet bærbar kun 4300kr.

Vedr. dine spørgsmål om performance på de to kort, så burde TI kortet være hurtigst, men producenten som producerer kortet med den chip er også vigtig, nogle er bedre end andre og derfor skal du ofte regne med +-6% på de performance målinger du ser.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Avatar billede Vikvak Nybegynder
16. november 2011 - 13:11 #7
Søger en stationær, og har stadig ik fået svar på min første spørgsmål.
Avatar billede Cypern Nybegynder
16. november 2011 - 19:37 #8
I 3DMark 05 - Standard 1024x768. Der vil Gforce 210M 512 være ca 6% hurtigere end ATI Mobility Radeon HD 5470

I CoD Modern Warfare 2 i absolut laveste opløsning, der vil det være omvendt og ATI kortet vil være ca 34% hurtigere.

I et spil som Crysis er forskellen ca 30% i ATI favør.

Er det svar nok ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2011 - 20:26 #9
#7
Hvorfor spørger du så om grafikkort til bærbare?
Avatar billede Vikvak Nybegynder
16. november 2011 - 20:30 #10
Kigger på Spiller Skyrim, Hvad hvilket kort vil have den bedste fps?

http://www.youtube.com/watch?v=RG4S-SCWfyM

Sådan er Spillet.
Avatar billede Vikvak Nybegynder
16. november 2011 - 20:31 #11
Det var lige et side Spring
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2011 - 20:51 #12
Hvad hvilket kort vil have den bedste fps?

Husk lige det skal samarbejde med resten af systemet. Det kan ikke stilles så firkantet op.

Desuden: det ene kort er til stationære, og det andet til bærbare...
Avatar billede Vikvak Nybegynder
16. november 2011 - 21:10 #13
kan du give mig en ca?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2011 - 21:16 #14
#13
Oversætter du det lige? Forstår ikke hvad du skriver.