Avatar billede jakobdo Ekspert
09. november 2011 - 10:29 Der er 1 løsning

Adgang til IIS websides admin del, er blevet langsom efter opgradering af klienter til windows 7

Hej,
beklager den lange overskrift, men som skrevet står.
Så er vi netop i gang med at opgradere klienter fra windows xp (ie6) til windows 7 (ie8).
Og efter dette er sket, er en side begyndt at blive "meget" langsom.
Siden er hosted på en iis 7 og der anvendes integrated windows authentication som sikkerhed på web-admin delen.

Mit bedste bud, var at dette skulle løse problemet: http://support.microsoft.com/kb/917557
Men der tog jeg fejl, respons-tiden er uændret.

Hvis jeg åbner admin siden (admin siden er den lukke admin-side på hjemmesiden og beskyttet af integrated windows auth.) public siden har bare allow anonymous.

Windows 7
IE8 og 9 er testet.
Svartid på public = 1 sekund eller ihf. acceptabelt.
Svartid på admin = 10-15 sekunder.
Svartiden på 10-15, er hver gang en side åbnes.
Testes det i firefox og/eller chrome, er svartiden acceptabel.

Windows XP
1 sekund på begge sider. Og det er ved hver side.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. december 2011 - 00:16 #1
Det viste sig at være et problem, at den forsøgte at logge på det lokale domæne.
SÅ ved at angive webserverens domæne, kunne indlogning blive normal igen.