Avatar billede uth Nybegynder
05. november 2011 - 23:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Inteferens støj fra Grafik kort

Hej eksperter.
Jeg har en Compaq desktop med både grafik og lydkort onboard. Her på det sidste har der begyndt at udvikle sig en irriterende brummen i højttalerne, når der på en eller anden måde er træk på grafikkortet. Det varierer - helt afhængigt af, hvad det er der sker på skærmen og kan af og til være ganske generende, hvis jeg f.eks gerne vil høre dæmpet musik. Jeg er ret sikker på, at det kommer fra Grafikkortet, også fordi hvis jeg fjerner VGA kablet, så forsvinder støjen...så det må vel være støj fra de signaler grafik korten sender ud i kablet???

Er der nogen der har et forslag til hvordan man kan løse det her problem uden at skifte hele computeren ud?
05. november 2011 - 23:05 #1
Tanke: Brug ægte JORD 230V kabel til alle elementer. Forbundet sammen med en ægte 3-pins "Harem" strømskunne/fordeler...
Ikke nødvendigvis forbundet til JORD men SAMMEN indbyrdes ...
Avatar billede uth Nybegynder
05. november 2011 - 23:15 #2
Hej. njah, det er nok ikke det, da jeg ikke befinder mig i DK og der derfor er jord i alle kablerne - vi kan simnpelthen ikke få dem uden. Tror du ikke der er en sammenhæng ind til grafikkortet eller VGA kablet (har prøvet et andet uden held), for hvis jeg fjerner VGA kablet, så forsvinder inteferensen???
05. november 2011 - 23:21 #3
Hmmm... prøv med et andet (bedre skærmet) VGA kabel ? Hvis muligt ?
Avatar billede uth Nybegynder
04. november 2012 - 15:44 #4
den blev for gammel uden loesning