Avatar billede martincarlsson Nybegynder
05. november 2011 - 20:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En hjemmeside for dygtige jobsøgere

Hey Champ

Hvad er din feedback på denne hjemmeside?

www.FraBlogTilJob.dk

Mange tak

Martin Carlsson
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 20:52 #1
ret lige fra
Hvis du så senere vil ofte lidt mere tid på hjemmesiden
til
Hvis du så senere vil ofre lidt mere tid på hjemmesiden
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
05. november 2011 - 21:00 #2
Tja.. Hvad er det du vil have feedback på? Designet? Indholdet? etc.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 21:06 #3
Jeg synes umiddelbart hjemmesiden ser fin ud, og de kommentarer jeg har er blot min personlige konstruktive kritik. :)
1. Du skriver med stort forbogstav de fleste steder på menuer og knapper. Det er ikke normalt på dansk, men hvis du absolut vil gøre det, så mangler du at skrive 'en' med stort forbogstav i det første menupunkt, eller hvis du gør som på engelsk, så er der nogle af de andre menuer og knapper hvor enkelte ord skal starte med lille bogstav.
2. Du bruger mange fonte (mindst 6), og en blanding af serif og sans serif font (med og uden "fødder"). På nettet er det lettest at læse sans serif fonte (uden fødder).
3. Du anbefaler Surftown. Her ville jeg give nogle bud på forskellige webhoteller og så kan du skrive hvad din egen personlige holdning er, eller hvad du selv bruger.
Avatar billede martincarlsson Nybegynder
05. november 2011 - 22:18 #4
claes57 ->
Mange tak.
Rettet.

tolamaps ->
Mange tak!

1. Enig. Rettet.

2. Enig. Kan du anbefale en god side der beskriver font valg i dybten?

3. Jeg valgte sufttown af 3 grunde.
1. One-click wordpress installation.
2. God affilliate aftale.
3. Ok. Kundeservice.
Denne side henvender sig til, ikke tekniske brugere, så jeg ønsker at gøre valget så let så muligt.

01hjorth ->
Det hele. Og meget gerne ting jeg ikke selv har tænkt over kunne forbedres.
Det er bevist at jeg ikke, her på exp, har skrevet om siden. Jeg ønsker en feedback der ikke er farvet af mine holdninger. :)
05. november 2011 - 22:57 #5
Pletskud!

Det helt afgørende ved en hjemmeside er, at det helt klart fremgår hvem målgruppen er (hvem er den ene procent (eller mindre) af google surferne som skal kikke videre i stedet for at klikke videre) og hvad det centrale budskab til denne målgruppe er.  Hvis jeg skulle vurdere hjemmesiden på disse punkter på en skala fra 1 til 10 ville jeg give omkring 12 points.

(Det er helt almindeligt at se hjemmesider, der primært giver udtryk for webmasterens  tekniske formåen og kunstneriske udfolding (eller webmasterens ønske om at tjene reklamepenge), men som et langt stykke vej glemmer det som må være en websides primære formål, at kommunikere noget til nogen.)

Hvis jeg skulle foreslå forbedringer skulle det være i sidens titel.  Brug lidt mere plads, måske en femtedel af sidens højde, og skriv 'Fra Blog Til Job i en større skrift, kun store bogstaver, FRA BLOG TIL JOB, i en mere spændende font (som allerede er et emne på tråden) og en lækker farve og centraliseret.  Undertitlen i lidt mindre men ikke mindre spændende bogstaver.  Vend måske undertitlen omkring, så den ikke starter med at nævne redskabet, hjemmesiden, men formålet, jobbet, så som 'Hal jobbet hjem ved at oprette en hjemmeside som arbejdsgivere elsker.  Det er nemt, hurtigt, og gratis!'
Avatar billede martincarlsson Nybegynder
09. november 2011 - 22:40 #6
Christian_Belgien
Mange tak for dine gode ord.

Ja, det er meget vigtigt at den besøgende får noget ud af at komme ind på hjemmesiden. Og, ja ALT for mange webdesignere er mere interesserede i deres egen tekniske kunnen, end i den besøgendes behov.

Overskriften "Fra Blog Til Job" er blevet større og underoverskriften fokuserer nu mere på hvad der er vigtigt for den besøgende.

Begge meget gode råd.

Mht. til at vælge andre fonte så venter jeg. I december eller januar læser jeg et par bøger om design. Lige nu ved jeg alt for lidt om det.

Hvis du kan anbefale en god bog eller hjemmeside er jeg meget interesseret.