Avatar billede ut-zone Nybegynder
31. oktober 2011 - 13:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ustabilt trådløst på min bærbar.

Hej derude.

Jeg har lige købt en SAMSUNG 305U1A med Windows 7 Home Premium. Den fungerer rigtig godt bortset fra det trådløse. Når jeg har computeren 1m fra den trådløse router, er der ingen problemer, men hvis jeg går ind i stuen, bliver det straks ustabilt. Det kan ikke være selve forbindelsen der er problemet, da min mobil, ipod, venners computere og underboen uden problemer kan gå på, og have stabilt net.

Netværkskortet er Broadcom 802,11n Network Adapter
Driverversion: 5.60.350.21

Jeg har været i enhedshåndtering og der står at enheden virker korrekt, og at drivers er opdateret.

Nogen idé til hvad der kan være galt? Det er hen helt ny computer, så netværkskortet burde jo være godt, med mindre der selvf er en defekt i.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2011 - 15:06 #1
det er nok antennen, der er problemet. Prøv at teste om den har samme problemer på andres netværk - og i givet fald er det en rep/bytter.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
31. oktober 2011 - 15:07 #2
Blot et foreslag måske kender du en der har en trådløs router - hvis ja kunne du evt teste om du også har ustabilt internet/forbindelse når du er koblet på den.
For så er der nok noget galt og du må forbi forhanler med maskinen.

men inden du gør dette - har du gjort nedenstående.

har du evt. checket producentens hjemmeside både pc og netkort producenten måske har de info /patch eller driver vedr. dit problem.
Avatar billede ut-zone Nybegynder
31. oktober 2011 - 15:34 #3
Jeg har prøvet forskellige ting: Jeg har været på samme netværk med 2 forskellige trådløse routere og været på andre trådløse netværk men det er stadig ret ustabilt. Min mobil, ipod og andres computere kan fint logge på mit netværk! Det kan nogle gange hjælpe at have computeren helt tæt på routeren (1m), men så snart man går væk fra den, bliver forbindelsen mere ustabil. Jeg har kigget lidt på diverse forums efter guidelines, opdateret drivere (windows siger at enheden virker korrekt), kørt windows' egne fejlsøgninger, prøvet at ændre lidt indstillinger, men intet har virket. Så det må næsten være det trådløse netværkskort der er noget galt med??
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2011 - 15:47 #4
hvis du allerede har indlæst en masse, så tag en backup via 'windows let overførsel' så du kan få data og indstillinger ind på en evt ombytter.
Avatar billede ut-zone Nybegynder
31. oktober 2011 - 20:22 #5
Jeg prøver lige et par ting mere. Ellers sender jeg den ind. Claes57 og cyberspace, I kan lige svare, så får I point, når jeg har fået styr på det. Det tyder meget på at det er kortet (evt. antennen) den er gal med.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2011 - 21:37 #6
bare drop mig...
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. november 2011 - 13:51 #7
svar (held og lykke)
Avatar billede ut-zone Nybegynder
15. november 2011 - 09:30 #8
Har fået computeren tilbage formateret, og det har åbenbart hjulpet :)