Avatar billede JonasHein Nybegynder
30. oktober 2011 - 13:00 Der er 5 kommentarer

videoredigeringsprogram

Hej jeg er en 15 årig dreng som sammen med min bror laver film i fritiden. Men jeg har brug for et godt og gratis program, til at redigere vores optagelser, som jeg kan downloade. Programmet må gerne være avanceret således at man kan lave alle mulige specielle features og effekter.
på forhånd tak
Avatar billede tiger_dk Mester
30. oktober 2011 - 13:19 #1
Avatar billede kjeldsted Novice
30. oktober 2011 - 13:41 #2
Jeg formoder vi er ovre i et PC baseret program? Det vil jeg i hvert fald gå ud fra nu.

Nu hænger de to ord Godt og Gratis, sjældent sammen. Der er jo en grund til at et af de mest brugte stykker software til filmklip koster 25.000,- og op efter (alt efter hvor avanceret det skal være). Uden at have prøvet det af, synes jeg måske nok at http://www.lightworksbeta.com/ ser ud til det bedste bud på en Freeware redigering.
Man man skal stadig huske at når man vælger en freeware udgave får man aldrig alle de samme funktioner som hvis man giver 25.000,-
Og hvis man skal over i at lave vilde avancerede specialeffects, skal man nok overveje After Effects eller hvis man kan opsnappe en gammel version af Shake (programmet er desværre udgået). Men denne løsning er jo ikke ligefrem gratis.

Hvis man på et tidspunkt er villig til at ofre en lille smule kunne man måske overveje http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+HD+15.htm (Hvis vi snakker Mac, er FCP X nok et ganske godt bud på en billig hjemmeredigering)
Avatar billede JonasHein Nybegynder
30. oktober 2011 - 13:45 #3
tak begge to:)
30. oktober 2011 - 13:53 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvad med "Windows Movie Maker" ?
Avatar billede pstidsen Novice
30. oktober 2011 - 15:11 #5
Ja Windows Movie Maker er nærmest det bedste gratis.

Ellers skal i have fat i en prøveversion af f.eks. Sony Vegas Pro. Hvis i har mange computere kan jo skifte mellem de forskellige computere....