Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
28. oktober 2011 - 20:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Input til let brug af en kontrakt-skabelon i Word

Hej

Jeg savner input til LET brug af en skabelon til kontrakt...

En skabelon som bruges jævnligt, men ikke så ofte at det kan betale sig at bruge meget tid på små smarte effekter.

Hvis man har fx 10 siders tekst, hvor der indimellem skal rettes her og der - Hvordan sikrer man at man får rettet til alle steder?
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 21:54 #1
Tjaaah, man kan jo bruge "erstat", hvis 19,95 skal skiftes til 22.95

Ligger under - startside, -redigering, - erstat
Avatar billede dransfeldt Nybegynder
08. november 2011 - 12:05 #2
Jeg ville lave dokumentet som en skabelon.
De steder der skal rettets noget vil jeg indsætte et kontrol element af typen "tekst". Den kan evt markeres med gult.

Når dokumentet åbnes og der klikkes på kontrolelementet kan der skrives den korrekte tekst, og den markeringen forsvinder.
Så er det rimeligt let at se om alle felter er udfyldt.
Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
09. november 2011 - 11:57 #3
Tak Drahnsfelt - jeg tror din løsning er hvad jeg efterspurgte...
Jeg har dog ikke tidligere brugt "kontrol elementer", så gider du skrive et par ord om det, når du sender et svar?

På forhånd tak

Kenneth
Avatar billede dransfeldt Nybegynder
09. november 2011 - 12:53 #4
Du skal ind i bruge fanebladet "Udvikling" for at få adgang til "Kontrolelementer"

Hvis du ikke har den fremme, skal du klikke på "Officeknappen" vælge "word indstillinger". Under "populære" skal der være flueben i "Vis fanen udvikling på båndet".

Du stiller dig så det sted i dokumentet du vil have indsat den tekst der skal kunne rettes, klikker på kontrolelementet "Tekst" . Der efter kan du formater den med en overstregnings farve hvis du vil det.

Hvis du klikker på "Egenskaber" i gruppen for kontrolelementer får du en række valgmuligheder for formatering. Her kan du sætte flueben i "Fjern indholdskontrolelementet, når indholdet redigeres", så forsvinder boksen når teksten rettes.

Desuden kan du vælge at klikke på "Designtilstand", så får du mulighed for at vælge hvad der skal stå i tekstboksen inden den redigeres. (Det er nok mere sigende med en tekstboks der siger "skriv salgspris her" end "klik her for at angive tekst".

Håber det kan hjælpe dig i gang, ellers må du sende mig en besked, så må vi kikke på det ;-)

Mvh
Ole M D