Avatar billede kostmedost Nybegynder
27. oktober 2011 - 14:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Problem med 460 gtx

Hej. Jeg har idag modtaget geforce 460gtx.. jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg tror det er fordi mit bundkort er for gammelt, men jeg kan ikke finde noget information om det. Mit bundkort:

Abit NF-M2PV S-940.

Kan intet finde på Abits hjemmeside. Har ikke megen forstand på Pc.
Avatar billede jokkejensen Novice
27. oktober 2011 - 14:42 #1
Det er nok nærmere din strømforsyning der halter, hvis der er pci express port, så er det understøttet.

Hvor mange watt fodrer du systemet med ?
Avatar billede kostmedost Nybegynder
27. oktober 2011 - 14:44 #2
jeg har en 500W.
Avatar billede jokkejensen Novice
27. oktober 2011 - 14:53 #3
hmm den skulle kunne trække det.

Får du stadig det ene normale bip ? eller et langt efterfulgt af 3 korte ?

Har du forsøgt at sætte en skærm til det gamle onboard grafikkort og disable det i bios ? - forbered dig eventuelt på en clear cmos :)
Avatar billede kostmedost Nybegynder
27. oktober 2011 - 14:56 #4
Den siger 3 bip. Jeg har lige chattet med nogle gutter i WoW, de siger at det er fordi jeg er en skovl.. der sidder 2 "pin" kaldte de det. Jeg skal sætte noget strøm til kortet siger de .. venter lige med at se hvad du siger før jeg gør noget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2011 - 15:32 #5
Det lyder helt korrekt at fejlen er pga. mangl. strøm!
Avatar billede kostmedost Nybegynder
27. oktober 2011 - 16:03 #6
Jeg har fået 2 ledninger med til kortet men de kan ikke sidde nogen steder i computeren så kortet kan få strøm.. :S
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2011 - 16:14 #7
Tilslut din PSU til kortet.
Avatar billede kostmedost Nybegynder
27. oktober 2011 - 16:16 #8
Nu spørger jeg nok dumt.. men hvad er en psu..
27. oktober 2011 - 16:20 #9
PSU -> Power Supply -> Strømforsyning...
Avatar billede kostmedost Nybegynder
27. oktober 2011 - 16:27 #10
Ja dumt spørgsmål. ehm der er intet som kan fra min psu som kan passe til grafik kortet
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2011 - 16:29 #11
ehem...
Læs lige korrektur på det du har skrevet og vend så tilbage.
Det giver ingen mening.
Avatar billede kostmedost Nybegynder
27. oktober 2011 - 16:31 #12
Hov.. Det jeg prøver på at sige er at der er intet fra min psu som kan passe til grafik kortet? Ved ikke måske kan jeg tage nogle billeder og lægge dem ind
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2011 - 16:54 #13
Og der er heller ingen af kablerne du har fået med, der kan sættes på et kabel fra strømforsyningen og på den måde give strøm?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2011 - 16:54 #14
Avatar billede kostmedost Nybegynder
27. oktober 2011 - 17:13 #15
Jeg har prøvet med disse kabler, men det virker ikke. PCen står bare og laver bip lyde op til ca. 6 gange. Har også prøvet med kablerne jeg fik med kortet, og fra mit tidligere kort.

Ingen af kablerne virker. Jeg mener selv det er mit bundkort som er problemet det er ca, 4 år gammelt(Hvis ikke ældre). men jeg ved det ikke om det kan være derfor, fordi jeg har ikke meget forstand på PC.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2011 - 11:04 #16
Kortet kan også let kræve et 8 pins, hvad er det for et kort?

mit gainward 580 skal have 2x6 og 1x8 pins. og min (små gamle) 450w psu kunne ikke håndtere det, eller den gik ned (på den grimme måde) ved stressbelastning.
Avatar billede kostmedost Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:04 #17
Det er et Geforce 460 gtx. Jeg har fundet problemet nu. Jeg manglede en strømtyv i computeren til de der pins.
Avatar billede kostmedost Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:04 #18
Har en 500W
Avatar billede kostmedost Nybegynder
04. december 2011 - 02:48 #19
det her er svaret
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2011 - 12:45 #20
Husk at acceptere svaret.