Avatar billede olekaare Juniormester
21. oktober 2011 - 14:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Solstrålehistorie

Undertegnede har haft et mere eller mindre ustabilt, trådløst netværk i flere år bestående af 3 bærbære, 1 printer og  1 webcamera. Har forsøgt at arbejde med både dynamiske og statiske IP adresser, fjernet MAC aktiveringen og og skjulte SSID på min ZyXEL P-2602HW-D1A Router. Lige meget hjalp det, selvom jeg slukkede og tændte for Routeren, var skidtet ustabilt.

Det tog bl.a ca 20 min før printer og router fandt hinanden, sådan var det hele tiden og blev her til sidst hver anden time smidt af med en af mine bærbare........... lige indtil for 14 dage siden, hvor jeg fik nok og resatte Routeren og rekonfigurerede det hele fra bunden af.

Siden da kører det hele som i olie, bliver ikke smidt af og min printer er logget på inden for 30 sek.

Det kunne være en ide for andre med ustabile netværk at prøve en  effektiv resetting og få vasket tavlen 100% ren.

hilsen
en glad netværksadministrator
Avatar billede Cypern Nybegynder
21. oktober 2011 - 14:17 #1
Yes oplevede det samme og foretog samtidig en firmware opdatering og bingo, det har spillet perfekt lige siden.
Avatar billede fejl-er-der-nok-af Nybegynder
21. oktober 2011 - 15:45 #2
Super gået :)

http://www.youtube.com/user/martinnoehr89#p/u/9/B2gqsMD9amU

Min mening udtrykket som jeg ikke selv ville kunne gøre ^ xD
Avatar billede riversen Nybegynder
23. oktober 2011 - 21:19 #3
kunne også være der bare skulle en anden kanal til, hvilket den sandsynligvis har skiftet efter reset.
Avatar billede olekaare Juniormester
23. oktober 2011 - 21:57 #4
Nej, der har du ikke ret. Har forsøgvis med dages intervaller anvendt samtlige kanaler med samme elendige resultat. Nej, min fabriksindstilling ændrede alt. Ellers et godt bud :-)