Avatar billede thebaldur Nybegynder
20. oktober 2011 - 10:07 Der er 3 kommentarer

Specifik pris for søgeord i adwords

Hej Forum, er ved at sætte en lille kampagne op og studser lidt over hvordan man sætter en specifik pris op for hvert søgeord.

Hvis jeg fx ønsker en max CPC på 5 kr på [hej med dig] og max CPC på 2 kr for hej med dig

skal jeg lave en seperat annoncegruppe for hvert af de to søgeord?
Avatar billede slynglen Nybegynder
20. oktober 2011 - 12:30 #1
Hej thebaldur,

Det er ikke nødvendigt at oprette en seperat annoncegruppe. Du kan sagtens tilføje flere forskellige varianter af samme søgeord under samme annoncegruppe:

[søgeord]
"søgeord"
søgeord
søgeord1 +søgeord2

etc.

CPC prisen kan du tilpasse ud for hvert søgeord.
Avatar billede TroelsKjems Nybegynder
20. oktober 2011 - 21:56 #2
Hej Thebaldur.

Jeg tror også du ville have glæde af at læse dette indlæg om gode standard indstillinger for AdWords kampagner (dem som Google selv anbefaler er nemlig ikke særlig gode).

http://www.onlineeffekt.dk/adwords-kampagneindstillinger-for-begyndere

Og måske også om kostbare AdWords begynderfejl

http://www.onlineeffekt.dk/adwords-begynderfejl

Mvh Troels.
Avatar billede JakobBJensen Nybegynder
21. oktober 2011 - 15:55 #3
Jeg kan varmt anbefale Troels' links.

Lidt om din specifikke situation:

Under Indstillinger -> Budgivning og budget har du muligvis valgt "Automatisk" - du skal vælge "Manuel". Du kan nu vælge budpris for hvert enkelt søgeord under "Maks. CPC".

Det kan dog stadig anbefales at oprette en særskilt annoncegruppe for [søgeord].