Avatar billede Ravsted Nybegynder
19. oktober 2011 - 09:31 Der er 8 kommentarer

STORT problem med touchpad og tastaturr på bærbar!

Hej alle eksperter !

Jeg sidder med et problem jeg kan se mange har haft. Mit tastatur og touchpad virker ikke. Desværre ligner det jeg oplever ikke det jeg ellers kan læse om rundt omkring.
Mit touchpad er stået helt af og virker aldrig, hvor imod mit tastatur nogle gange virker og andre gange ikke når jeg er inde i Windows. Når jeg starter computeren op, er der ikke noget problem med at bruge tastaturet i BRIOS :/ mærkeligt..

det jeg har prøvet er følgende:
haft tastaturet af og set efter løse forbindelser
kørt driver på ny
haft batteriet ude
haft batteriet ude og holdt slukknappen inde i 30sek og startet via kabel
installeret windows fra ny

intet har virket..

ekstern mus og tastatur virker, det er bare meget upraktisk ved en bærbar computer..

Håber i kan hjælpe mig

PS er der et computergeni eller ligende i Aalborg der gerne vil hjælpe mig, så giver jeg gerne en cola hvis han kan komme forbi og fikse det :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2011 - 10:32 #1
Hvilken fejl får du i enhedshåndteringen? (når pc den ene gang opstarter m4ed tastatur)
Avatar billede Ravsted Nybegynder
19. oktober 2011 - 10:56 #2
Det forstod jeg ikke. Uddyb
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2011 - 11:16 #3
Når den starter op hvor tastaturet virker, går du ind i enhedshåndteringen.
På min Xp maskine her kan man hvis man højreklokker på computer og vælger egenskaber- adminisrer, vælge enhedshåndtering.
Nu din pad ikke virker kan du navigere rundt på pc med tab og piletaster.
Men det er nemmere hvis du bruger ekstern mus.
Hvilke fejl vises i enhedshåndteringen (fejlkoder) ved gule anmærkninger.
Avatar billede Ravsted Nybegynder
19. oktober 2011 - 20:19 #4
Der er ikke umiddelbart noget.. Det er forresten en windows 7 computer
Avatar billede Ravsted Nybegynder
19. oktober 2011 - 20:20 #5
Har også prøvet med en Linux LiveCD, der virkede tastatur og touchpad heller ikke :/
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2011 - 21:34 #6
Så er den sikkert fysisk død, selvom Windows mener noget andet.
Avatar billede Ravsted Nybegynder
19. oktober 2011 - 22:15 #7
det kan det jo ikke være når det virker i BRIOS ..  har lige fundet ud af at det virker hvis jeg holder venstre musse tast inde på touchpad.. men touchpad viker stadig ikk.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2011 - 15:50 #8
Du mener vel BIOS.
Hvis den virker i bios, så må den originale driver ikke være installeret korrekt.