Avatar billede moxxi Nybegynder
19. oktober 2011 - 09:16 Der er 4 kommentarer

Computer starter i 5sek og slukker igen.

Goddag Eksperter, jeg har været igang med at samle min egen computer, men forstå ikke hvorfor den ikke vil starte fuldt op.

Den starter lige i 5sek, hvor alle blæsere kører rundt. Så slukker den, så kan jeg starte den igen, og igen slukker den..

Jeg har følgende dele i min computer:

Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3 S1155 mATX
Intel Core i5 2300 2.8GHz 6MB Box S1155
Kingston HyperX DDR3 2GB PC1333 blu            Samsung Spinpoint M5 160GB ATA 8MB 5400RPM      1      1            1
Samsung SH-222AB/BEBE bulk black SATA
MS-Tech CA-0130 Case Sort                      1
Energon EPS-750W
MSI Radeon PCI-E HD4650 512MB

Håber i kan hjælpe,
Avatar billede KHHP Juniormester
19. oktober 2011 - 09:30 #1
Det kunne godt lyde som om at der er noget galt, det vil jeg godt give dig ret i.
I dit kabinet, må bundkortet ikke have direkte kontakt med den plade den monteres på. Der skal være nogle skruer af en eller anden art, som skal skrues i først, og nede i de skruer, sætter du så skruerne til bundkortet. Når det er gjort skulle alt virke.
Avatar billede moxxi Nybegynder
19. oktober 2011 - 09:39 #2
Det prøver jeg lige så :)
Avatar billede moxxi Nybegynder
19. oktober 2011 - 10:18 #3
KHHP::

Det vil stadigvæk ikke virke, men nu vil den så kun tænde engang og går ud igen, også skal jeg tage det store stik ud fra bundkortet og sæt i igen, før den vil.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2011 - 10:43 #4
Nu er Energon ikke den mest stabile psu der findes, men jeg kan jo ikke være sikker på det er det:
http://www.eksperten.dk/spm/937401

Jeg mener et Radeon kort alene gerne vil have 450 watt til rådighed

Prøv at gå i BIOS (hvis du kan) og vælg Load failsafe defaults, og se om den så starter.
Hvis ikke prøv at tage nogle ting fra på bundkortet som kan undværes (dvd drev og ekstra HDD og evt en ram klods)
Prøv hvis det ikke virker at prøve med den anden ram også, for at tjekke fejlen ikke ligger der.