Avatar billede janoide Nybegynder
17. oktober 2011 - 09:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge flere porte i min Router

Hej

Jeg har et alm. hjemmenetværk med en trådløs router. Dog er jeg løbet tør for porte i min router, da jeg har forbundet nogle tv'er og blu-ray afspillere så de også kan komme på nettet.

Nu vil jeg så også gerne have tilsluttet en PC med en kablet forbindelse frem for trådløst. Hvordan kan jeg få flere "porte" i min router?

Er det nok at købe en switch for at "udvide" routerens porte? Eller skal det køres over en router? I så fald hvordan?

Er lidt grøn på området så beklager hvis svaret er helt åbenlyst.

Mvh
Jan
Avatar billede teknik Juniormester
17. oktober 2011 - 10:10 #1
Ja, det er nok at tilslutte en switch til en af netværksportene i routeren, og så bare tilslutte flere enheder til switch.

Det vil stadig være routeren som uddeler adresser, og den kan sagtens klare 20-30 PC'er ...eller mere.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede janoide Nybegynder
17. oktober 2011 - 12:24 #2
OK, tak :)
Avatar billede Wally73 Mester
17. oktober 2011 - 12:33 #3
Køb et krydset netværkskabel til at forbinde switchen til routeren.

Nogen gange er det ikke nødvendigt, men et krydset kabel vil virke med både de switche og routere, der har auto-MDI/MDX, og dem uden.
Et lige-igennem netværkskabel virker kun med routere og switche der har auto-MDI/MDX.

Et 50cm krydset netværkskabel burde ikke koster mere en 20-30kr.