Avatar billede jocl Nybegynder
15. oktober 2011 - 15:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

halv-død pc

Hej
jeg har været lidt uheldig med hunden den fik ledninger om benende og rev pc, skærm, ip-radio
og alt andet bras på gulvet da jeg fik samlet skidtet igen startede pc op windovs starter og så går den ned og skriver
( no signalinput
chek vidio cabel )
nu har jeg prøvet med nyt skærmkort andet skærmkabel siddet og kigget ondt på den
intet har hjulpet er der nogen der har en ide om hvad der vil hjælpe maskinen op igen
har prøvet at sætte en anden skærm til samme resultat

Venligst
John
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. oktober 2011 - 16:00 #1
Hvilken video interface? hvis det er VGA se efter at der ikke er et ben der er bøjet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 17:33 #2
Bærbar/stationær?

Hvis det er en stationær, har du så tjekket om grafikkortet sidder fast i soklen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. oktober 2011 - 17:43 #3
John hvordan skulle han så kunne skifte skærmkort?

nu har jeg prøvet med nyt skærmkort
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2011 - 17:49 #4
Hmm...
Læste vist alt for hurtigt ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 08:38 #5
Der er faktisk adskillige bærbare computere hvor man kan skifte skærmkort.
Avatar billede jocl Nybegynder
16. oktober 2011 - 09:04 #6
hej igen det er en stationær, alle ben fungerer, når den er forsøgt opstartet et par gange kan den lave chdsk chek af alle diske, så kommer windows og man kan se der er liv ligeså snart opstart er færdig altså inden man kan vælge bruger lukker den ned og skriver
no signal input chek vidio cabel
dette kan man blive ved med
det så ud som om køler til cpu havde revet sig løs denne er nu påsat igen stadig det samme håber virkelig der kommer nogle gode ideer, vil jo nødig smide en ny på gulvet bare for at tjekke
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. oktober 2011 - 09:14 #7
"no signal input chek vidio cabel"
lyder som forkert skærm opløsning -
Kan den starte i fejlsikret tilstand ? (F8 - under opstart)
16. oktober 2011 - 09:18 #8
Ref #7: Der kommer jo SLET ikke noget som helst på skærmen - heller ikke BIOS POST besked - så dit forslag kan jo ikke bruges ?
Avatar billede jocl Nybegynder
16. oktober 2011 - 10:45 #9
fejlsikker med og uden net efter der er sagt ok går der 10 sekunder så død igen.
og jo der kommer noget på skærmen den kører normalt til det lige før man vælger bruger så dør den men når man vælger fejlsikker dør den næsten med det samme
jeg har også prøvet at kigge i bios men når det er startet når jeg dårligt at kigge før den dør,
men som skrevet vil den da gerne stå og kontrollerer alle diske
(chkdsk) i ved du har 10 sekunder til at annullerer kontrol af disk jeg har 6 diske så her er ingen problemer men når den er færdig og påbegynder opstart står den og tygger på det lige indtil man skal vælge bruger så dør den
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. oktober 2011 - 10:47 #10
#8 - Der står i oprindelig spm. : "windows starter ..."
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. oktober 2011 - 10:52 #11
prøv fejlsikret tilstand  - deaktiver automatisk genstart !
- det skulle give en  meddelse om hvad der kan være galt !(BSOD)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. oktober 2011 - 11:03 #12
Hvad med at sætte din instalations skive i og lave en reparation?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 11:05 #13
Har tidligere set et lignende problem i udenlandsk forum.Der var fejlen, mærkeligt nok, en ram klods der ikke var sat ordentligt i.
Avatar billede jocl Nybegynder
16. oktober 2011 - 11:43 #14
ang. at windows starter her mener jeg at på skærmen står der windows xp og i en lille rude er der 3 små firkanter der kører frem medens at windows gør det windows skal og lige før bruger kommer på går pc ned
jeg har nu prøvet at hive ram klodser ud og sætte dem i igen ingen effekt
ang. installations skive så byggede jeg pc for 3 år siden alt virkede ok til den røg på gulvet den eneste skive jeg har er xp men jeg tænker kan der ske noget med software bare fordi den ryger på gulvet men det skal da prøves men indtil da er forslag mægtig velkommen
Avatar billede jocl Nybegynder
16. oktober 2011 - 13:31 #15
hej igen nu er det en lykkelig mand der skriver ? er løst
jeg prøvede da den var kold at starte bios og temperaturen på cpu`en var på 98 og på under et minut røg den op 106 og så gik den ned så måtte jeg pille køleren af for 3. gang og fik øje på en af fire plastik dimser hvor benet var røget op så der var 1-2 mm til cpu efter lidt møje blev det rettet og stor er min glæde nu køre vi igen.
En stor tak fordi i gad komme med indput uden dem er det ikke sikkert jeg havde fåndet fejlen så tusind tak for jeres input
John