Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
15. oktober 2011 - 13:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IMB ThinkPad opstart password

Hejsa

Jeg har en IBM ThinkPad som spørger om password under opstart. Kan ikke komme ind i bios systemet eller noget som helst. Det ser sådan her ud under opstart: http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=59406

Findes der nogle måde at fjerne passworded på?

MVH Christian R. Larsen
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2011 - 13:39 #1
Model nr?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2011 - 13:42 #2
http://pcfly.info/HTML/2011/09/hvordan-man-kan-klare-bios-password-pa-en-IBM-ThinkPad-R51.html

Det er også det jeg har hørt før.

Batteri og bios batteri ud, vil nulstille bios så du ikke skal taste koden.
Avatar billede chalde Seniormester
15. oktober 2011 - 14:22 #4
Avatar billede mj3052 Nybegynder
15. oktober 2011 - 23:37 #5
Har du prøvet bare at trykke enter uden at indtaste nogen kode? Ibm'er beder altid om kode til BIOS selvom der ikke er nogen.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
16. oktober 2011 - 21:38 #6
Hej ja, har prøvet bare at trykke enter. Men nu har jeg taget harddisken ud da det bare er dataen jeg skal ha' ud. Jeg har fået fat i denne dims: http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link og prøvet at tilslutte min harddisk osv. Den installere driverne på min computer, men den gider ikke åbne harddisken. Hvis jeg går ind under Kontrolpanel\Hardware og lyd\Enheder og printere kan jeg se den kommer frem. Men hvis jeg kigger under computer er der intet tegn af den.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2011 - 21:50 #7
Prøv at lade den være tilsluttet under opstart af pc.
Eller tjek i diskhåndteringen om den får tildelt drev bogstav.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
24. oktober 2011 - 12:02 #8
Harddisken er krypteret...
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
02. januar 2012 - 18:28 #9
Problemmet er stadig ikke læst