Avatar billede RasmusAbild92 Nybegynder
13. oktober 2011 - 23:51 Der er 6 kommentarer

Formaterin

Jeg har fornyligt fået en virus eller en fejl i computeren... dette gør at der popper en blå skærm frem og efter få sekunder genstarter computeren, dette kan den finde på at gøre når som helst og ret ofte. Jeg vil derfor gerne formatere min computer og se om det virker. Jeg har en HP dv6700, AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-60 2.00 GHz med 3 GB ram. Og kører med 32 bit Windows 7 Ulitmate.

Problemet er bare at næsten ingen af mine drivere virker, og der i blandt min CD/DVD driver... Dette vil så sige at med min Windows XP cd kan jeg ikke formatere den.

Hvad gør jeg...?
Avatar billede RasmusAbild92 Nybegynder
13. oktober 2011 - 23:56 #1
Det skal lige siges at min USB driver virker.. jeg ved ikke om det er muligt at boote et winxp program gennem det?
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
14. oktober 2011 - 03:56 #2
Microsoft har lavet et udmærket program til at lave bootable USB - her er en guide: http://www.intowindows.com/how-to-create-bootable-windows-7-usb-to-install-windows-7-from-usb-flash-drive-using-windows-7-dvdusb-tool/

Ellers kan jeg anbefale Pendrivelinux, som kan hentes her:
http://www.pendrivelinux.com/

Med den kan du bl.a. lave en bootable USB med Windows XP.
14. oktober 2011 - 07:18 #3
Velkommen til E. ...

Det er da 'bare' at sætte din original WIN7 instalations DVD i PC'en og STARTE OP på direkte den DVD !
Altå ikke direkte fra dit nuværende styresystem...

Og så følge guiden derfra ...

Du bøhøver ikke at have det gamle XP ind over ???
Avatar billede RasmusAbild92 Nybegynder
09. februar 2012 - 19:42 #4
Jo, det har jeg dog tænkt på.. men som jeg skrev i mit spørgsmål, cd/dvd driveren virker ikke...
09. februar 2012 - 22:31 #5
... Hvad sker der da hvis/når du OPSTARTER på din original WIN7 instalations DVD ???
Avatar billede RasmusAbild92 Nybegynder
25. februar 2012 - 17:22 #6
undskyld jeg er så langsom at svare.. den starter bare op, jeg kan trykke på samtlige F taster. Men ingen af dem vil boote. Når den så er startet, har jeg maks. 2-3 min. Her har jeg prøvet at indsættet en masse forskellige cd'er og dvd'er, ingen af dem kan læses.
når der så er gået 2 min, kommer denne "bluescreen" frem og den tæller så op til 100 og crasher. Nogen gange genstarter den andre gange går den død.
Jeg har søgt mig frem til, virussen eller hvad det end er.. og den kaldes åbenbart bluescreen. Inden da har jeg skriftet strømforsyning, fordi den anden ville ikke lade mere. Derefter har jeg skiftet batteri, fordi den siger der er intet brugbart batteri i. Overvejer bare at smide lortet ud, men den har kostet mig 7000 kr . engang for længe siden... så det gør det lidt sværere.