Avatar billede nopper Praktikant
12. oktober 2011 - 17:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Linux Mint med webserver lamp

Jeg har installeret linux mint på pc. Jeg har derefter installeret apache php mysql.
Mit problem er at jeg ikke kan få css til at virke:

<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="css/dropdown/themes/nvidia.com/images/favicon.ico" />
<link href="css/dropdown/themes/nvidia.com/helper.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="css/nop.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="css/dropdown/dropdown.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="css/dropdown/themes/nvidia.com/default.advanced.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />

Den læser ikke css filen.css mappen ligger i roden og det gør index.html  også

Hvad gør jeg forkert.
Avatar billede The_Buzz Novice
12. oktober 2011 - 17:29 #1
Har du en URL vi kan se det på?
Avatar billede nopper Praktikant
12. oktober 2011 - 17:35 #2
Nej, deværre ikke, den ligger localt lige nu, men jeg oploder den til mjols.dk/web. Den ligger der om 5 minutter.
Avatar billede The_Buzz Novice
12. oktober 2011 - 18:13 #3
Not Found

The requested URL /web/start.html was not found on this server.
Avatar billede nopper Praktikant
12. oktober 2011 - 19:17 #4
Det er index.html der er problemet og ikke start.htm. Kik på kildekoden. henvisnigen til css filen virker ikke
.
Avatar billede The_Buzz Novice
12. oktober 2011 - 19:54 #5
Det gør den da her....
Avatar billede nopper Praktikant
12. oktober 2011 - 20:02 #6
Nu er spørgsmålet så, hvorfor virker det så ikke på en local linux mint webserver.
Avatar billede nopper Praktikant
13. oktober 2011 - 07:08 #7
Mystikken breder sig. Jeg har nu installeret linux/debian med lamp webserver og resultatet er det samme. Se screenschoot her: http://mjols.dk/web/udklip.png
Avatar billede nopper Praktikant
13. oktober 2011 - 07:11 #8
Forkert henvisning her den rigtige http://mjols.dk/web/Udklip.PNG
Avatar billede The_Buzz Novice
13. oktober 2011 - 08:33 #9
Prøv at bruge absolute paths i denne:

<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="css/dropdown/themes/nvidia.com/images/favicon.ico" />
<link href="css/dropdown/themes/nvidia.com/helper.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="css/nop.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />

<!-- Beginning of compulsory code below -->

<link href="css/dropdown/dropdown.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="css/dropdown/themes/nvidia.com/default.advanced.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />

som:

<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="css/dropdown/themes/nvidia.com/images/favicon.ico" />
<link href="/css/dropdown/themes/nvidia.com/helper.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="/css/nop.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />

<!-- Beginning of compulsory code below -->

<link href="/css/dropdown/dropdown.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="/css/dropdown/themes/nvidia.com/default.advanced.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css" />
Avatar billede nopper Praktikant
18. november 2011 - 08:15 #10
Fil rettighederne var problemet.