Avatar billede somujen Nybegynder
09. oktober 2011 - 20:08 Der er 4 kommentarer

Skjule HTML-kode?

Hej alle sammen :)

Er der nogen der ved om det er muligt at skjule en del af sin HTML-kode? Altså, så man ikke kan se den del af HTML-koden, hvis man trykker på "view page source".

Kan det eventuelt nemt lade sig gøre i Typo3?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2011 - 20:15 #1
Ikke muligt.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
09. oktober 2011 - 20:25 #2
Man kan ikke skjule den som sådan. Man kan dog kryptere den. Ulempen ved det er bare at der findes lige så mange decrypters som der findes encrypters.

Med andre ord: Hvis den person der vil stjæle din kode ved at den er enkrypteret, kan han med en enkelt google søgning finde en decrypter.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 21:08 #3
Med javascript kode kan du deaktivere funktionen, så man ikke kan højreklikke på siden og vælge "view page source". Men det vil stadig være nemt at se din html kode. Du spilder nok bare din tid på at prøve at gøre det så besværligt som muligt for dem som virkelig skulle være interesseret i at se din html kode.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2011 - 01:41 #4
Tid at faa afsluttet her?