02. oktober 2011 - 12:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke logge på FTP-server

Jeg har forsøgt med 2 FTP-åpprogrammer FileZilla og Classic FTP fra NCH Software

Jeg når ikke længere end til at bruge connect knappen
og får fra Filezilla flg svar
Kontrollerer adressen på www.syc.dk
Status:    Tilslutter til 212.97.129.240:21...
Status:    Forbindelsesforsøg mislykkedes med "ETIMEDOUT - Connection attempt timed out".
Fejl:    Kunne ikke forbinde til server''Assistenten til firewall og router konfigorationen skriver under testresultater

Respons: 200 OK
PREP 1545
Respons: 200 Using port 1545, data token 1279783744
PORT 188,178,15,237,6,9
Respons: 200 PORT command successful
LIST
Respons: 150 opening data connection
Respons: 503 Failure of data connection.
Serveren sendte et uventet svar.
Forbindelse lukket

Jeg kører med Norton 360, Windows XP og Firewall slået til med de to nævnte programmer som tilladte undtagelser
Avatar billede tingholm Mester
02. oktober 2011 - 13:14 #1
tjek om serveren kører sFTP... bare et flueben du skal sætte i din FTP klient...
Avatar billede Blueeyez Mester
02. oktober 2011 - 13:16 #2
Tjek om porten til ftpen er åben :) (lokal ip + .standard gateway) skal os være åben hvis jeg husker korrekt med ftp..
Avatar billede Wally73 Mester
02. oktober 2011 - 17:46 #3
FTP protokollen benytter to forbindelser.
En kommando-forbindelse, som er en forbindelse oprettet fra klientens side til serveren, hvor serverens port typisk er port 21.
En data-forbindelse, som kan være enten passiv eller aktiv.
En aktiv data-forbindelse oprettes fra serveren til klienten, hvor klientens port typisk er port 20.
En passiv data-forbindelse oprettes fra klienten til serveren på nogle porte, som ikke er standardiseret, men defineret i serverens opsætning.

Alle forbindelser der bruges skal være åbne og routet i alle firewalls og routere.
02. oktober 2011 - 17:48 #4
Jeg sidder fast - lige nu har jeg slået windows firewall fra
og den siger stadig, den ikke kan logge på

mht SFTP er der ingen mulighed for at afkrydse filezilla skriver kun:

For at understøtte validering med offentlig nøgle skal FileZilla vide, hvilke private nøgler, der skal bruges

Der er mulighed for at tilføje en nøglefil med en afsluttende bemærkning om, at man som alternativ kan anvende Pageant-værktøjet fra PuTTY til at håndtere nøgler, da FileZilla kan se Pageant

det kunne ligeså godt være en opskrift på zwahili - det siger mig ikke en dyt og jeg kan stadig ikke logge på
Avatar billede tingholm Mester
02. oktober 2011 - 21:31 #5
vedr. sftp, så skal du vælge den som servertype:
http://screens.altrn.tv/980d3359-3d8c-4bf9-8bcc-4e4a779c496f_2_full.png (lige under 'host')
Når du kontakter en server udad, vil routere automatisk sende svar til dig, så jeg tvivler på at det er problemet.
De fleste firewalls er åbne på de aktuelle porte til ftp (20/21) og sftp (115) så jeg tvivler også på at det er her problemet ligger...
25. oktober 2011 - 22:18 #6
det hjælper ikke en dyt
Avatar billede tingholm Mester
26. oktober 2011 - 08:47 #7
Hej Christian

Tak for dit enormt uddybende opfølgning på dit problem.

Jeg har lige prøvet at sætte Filezilla til at bruge sftp og får så svar fra serveren. Jeg kan se i din oprindelige log at du bruger alm FTP.

Som jeg skrev i min sidste kommentar, så skal du i 'websted manager' ('site manager' hvis engels software) sætte server type til sFTP

http://alturl.com/x3m3a
26. oktober 2011 - 10:16 #8
sorry - jeg er helt blank derfor mit særdeledes uddybende spørgsmål - det hjalp - tak for hjælpen
01. april 2012 - 13:13 #9
lukket
01. april 2012 - 13:13 #10
lukket