Avatar billede ny89 Nybegynder
02. oktober 2011 - 11:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Program til at finde fejl i php

Hej,

Nogen der kender et program, der kan finde fejl i ens script?
Synes ofte man sidder længe, for at finde fejlen.

På forhånd tak.
Avatar billede gnoname Praktikant
02. oktober 2011 - 12:04 #1
Du kunne måske bruge PHP_codesniffer: http://pear.php.net/package/PHP_CodeSniffer/
Avatar billede ny89 Nybegynder
02. oktober 2011 - 12:17 #2
Er det et gratis program?
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 12:57 #3
<ole>

Fejlfinding adskiller sig ikke væsentligt mellem forskellige programmeringssprog: Du udskriver relevante variabler - enten direkte i dokumentet eller i en logfil.

Hvis du forstår, hvad du skriver i koden, siger det sig selv, hvor og hvad du skal skrive ud.

Hvis du ikke forstår, hvad du skriver i koden, er dit problem ikke at finde et program, der kan finde dine fejl. Så er opgaven at lære at skrive PHP  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede kjeldsted Novice
02. oktober 2011 - 14:55 #4
Det bedste til at finde fejl i scriptet er nok PHPs egne errors og warnings. Og som Olebole ganske rigtigt skriver, så handler det ganske enkelt om simpelt fejlfinding. Forstår man ikke hvad der kommer ud af en funktion må man jo tjekke hvad der kommer ind. Og dér er den menneskelige intuition nok den bedste.

Og så er det med at finde fejl jo også et vidt begreb. Du finder jo nok ikke et program der kan fortælle dig om du er kommet til at trække en variabel fra i stedet for at lægge den til. Og hvis du tænker på at man fx. glemmer en parentes, en "tuborg klamme", et semikolon, kan PHP's errors godt være til hjælp.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:29 #5
Hej..

Prøv med W3C Validation Service. (Gratis)

Link:
http://validator.w3.org/#validate_by_input+with_options
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:34 #6
Jeg lukker..:)
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 15:34 #7
W3C's validator kan ikke finde PHP fejl. Den finder markup fejl  =)
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 15:35 #8
#6: Ikke forstået?
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:36 #9
Min fejl sorry, har oprettet to spørgsmål......:( Er det ok jeg lukker den her og oprettet en ny..:)
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:37 #10
oopps sorry det er den forkert...::(( ops
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 15:49 #11
*o)