Avatar billede carstenandersen Nybegynder
22. september 2011 - 07:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tjek for fejl i formular

Hjælp til tjek for formular
Hej eksperter

I går ændrede jeg min oprettelsesformular, så formularfelterne for brugeren er udfyldt, hvis brugeren endnu ikke har indtastet noget i feltet. Jeg har tilrettet og testet, og der vil komme en fejlmeddelelse, hvis alle 3 felter ikke er udfyldt. Her til morgen så jeg så, at der var blevet oprettet en bruger, hvor alle 3 felter stod tomme i databasen ! Hvordan kan det ske? Fejl i koden? Ikke kompatibelt med alle browsere? Spamrobotter? Virkelig brug for din hjælp ;-)

Koden for formularen er:

<form action="/opret-data.asp" method="post">
<input type="hidden" name="Tjek" value="">
<input type="text" name="Emailformular" value="E-mail" onfocus="if(this.value=='E-mail')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='E-mail';" size="45" style="font-size: 10pt; font-family: Verdana; color: #29292D">
<p>
<input type="text" name="Brugernavnformular" value="Brugernavn" onfocus="if(this.value=='Brugernavn')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Brugernavn';" size="45" style="font-size: 10pt; font-family: Verdana; color: #29292D">
<p>
<input type="text" name="Passwordformular" value="Password" onfocus="if(this.value=='Password')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Password';" size="45" style="font-size: 10pt; font-family: Verdana; color: #29292D">
<p>
<input type="image" src="/billeder/opret.gif" name="B1">
</form>

Koden på "datasiden" er:

<%

Tjek = Request.form("Tjek")
Tjek = replace(Tjek, "'", "")

if Tjek = "" then
else
Response.Redirect "/blank.asp"
end if

if Request.form("Emailformular") = "E-mail" Then
Response.Redirect "/include/opret/fejl-email-tom.asp"
End if

if Request.form("Brugernavnformular") = "Brugernavn" Then
Response.Redirect "/include/opret/fejl-brugernavn-tom.asp"
End if

if Request.form("Passwordformular") = "Password" Then
Response.Redirect "/include/opret/fejl-password-tom.asp"
End if

%>

<%

Brugernavn = Request.form("Brugernavnformular")
Brugernavn = replace(Brugernavn, "'", "")

Password = Request.form("Passwordformular")
Password = replace(Password, "'", "")

SQL = "Select * from Brugere where Brugernavn = '" & Brugernavn & "'"

Set rs = Conn.Execute(SQL)

%>

<% if rs.bof AND rs.eof then %>

opretter bruger
....

<% else %>

<%
      ' Luk databaseforbindelse
    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
    Response.Redirect "/include/opret/fejl-brugernavn-optaget.asp"

%>

<% end if %>

På forhånd tak.
Avatar billede softspot Forsker
22. september 2011 - 08:41 #1
Du foretager ikke umiddelbart nogen kontrol imod tomme felter. Du tjekker kun om de indeholder default-værdierne. Så hvis du tilføjer tjek for tomme værdier vil dit problem nok blive løst :-)
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
22. september 2011 - 09:11 #2
Selvfølgelig :-)

Det plejer jeg også at tjekke, men da felterne nu havde anden startværdi, var det det, som jeg tjekkede for. Nu tjekker jeg for begge ;-)

Du har virkelig været en stor hjælp, tak. Smid et svar.
Avatar billede softspot Forsker
22. september 2011 - 09:23 #3
Velbekomme :-)