Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2011 - 10:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linux USB med diverse tools

Hej folkens

Jeg skal bruge/lave en Linux USB nøgle med følgende muligheder:
- TFTP server
- SSH klient
- Telnet klient
- Drivere til USB/RS232 converter
- Mulighed for at en Windowsmaskine kan skrive til en partition/mappe uden ekstra værktøjer installeret
- Så hurtig boot som muligt, ingen GUI nødvendig

Nogen der har et bud på hvad den kan bygges op af?
Avatar billede KHHP Juniormester
19. september 2011 - 12:33 #1
Tænker lidt, at du måske skulle installere Linux på din USB-nøgle, ligesom hvis du ville gøre det på en harddisk. Ligeledes, opretter du 2 partitioner på nøglen, og formaterer den ene som FAT, og dermed kan du skrive til den partition fra Windows, Mac og Linux. Når systemet er installeret og opdateret(kan godt tage lang tid) kan du installerer det software du gerne vil have på den. Du kan evt. aktiverer automatisk login, for at få enheden til at boote hurtigere.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2011 - 12:44 #2
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2011 - 13:24 #3
RIP ser fornuftigt ud. Tager jeg lige et kig på.
Avatar billede chalde Seniormester
13. oktober 2011 - 21:56 #4
#2 Smid et svar. Gennem dit link fandt jeg frem til noget en anden byggede for mig :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2011 - 15:22 #5
ok