Avatar billede dtlje Nybegynder
17. september 2011 - 20:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

reinstallation af vista på en dell 1537

Jeg sidder med en Dell Studio 1537 med Win Vista Home basic som jeg gerne vil have lov til at reinstallere. Udfordringen er at den er fyldt med alt muligt crap, så den er utrolig langsom og jeg kan ikke få lov til at køre reinstallation inde fra selve recovery d: drevet, kommer den med fejl: " Acces to \Tools\dp.sc was denied" og jeg er logget på som administrator. Det er nok også en del malware på den, men har dog fået renset det meste ud med Spyhunter.Har også kørt CCleaner med den. Men det jeg har brug for er en reinstallation så jeg får en ren maskine. Mener at der kan være en genvej når booter maskinen op men har kun mulighed for tykke F2 tasten eller F12 tasten og der henholdsvis en boot funktion hvor man vælge om vil boote op med USB, DVD drev o.s.v den anden F12 er hvor man kan køre en diagnostic men det er på HW og den kommer ikke med fejl. Så læste jeg at man kan bruge Ctrl F11 når man starter med Dell billedet men der kommer ikke noget op. Er der nogen som har et godt råd ?? det skal også lige siges at jeg ikke har nogen Win Vista CD, men er nødt til at bruge partition på computeren.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. september 2011 - 23:04 #1
Prøv t +F10? F11?
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. september 2011 - 23:04 #2
Der skulle stå Alt+F10? F11?
Avatar billede dtlje Nybegynder
18. september 2011 - 07:59 #4
Hey poko1. Der skete ikke noget med det men ellers tak for input.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2011 - 08:02 #5
hvis du ikke har nogen cd dvd er det så ikke snart på tide du får lavet nogle

da du købte den spurgte den dig om du ville lave dem er det ikke korrekt
det er sågu forsent nå den er helt nede i kælderen eller kan være det

revovery partitioner der ligger på sådan en fætter kan blive ødelagt så du må igennem køb af ny install eller låne eller havd den løsning bliver

en pc er kun en dum maskine der udfører de ting der er lavet til den i forskellige mapper - den kan ikke tænke for os dødelige
tag nu magten over den og få lavet de recovery cd/dvd
de kan bestilles hos delle hvis den går helt galt men jo ikke til evig tid

nu har du linken til alle oplysninger om dit produkt

http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=us&l=en&s=gen&docid=DSN_347576&isLegacy=true

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2011 - 08:10 #6
Some older Dell computers use an alternate key sequence instead of <F2> to enter System Setup. These key sequences include:

<Ctrl>+<Alt>+<Enter>
<Delete>
<Fn>+<F1> (laptop computers only)
<Fn>+<Esc> (laptop computers only
Avatar billede dtlje Nybegynder
18. oktober 2011 - 16:51 #7
treatmenice tak for input og du har da helt ret i at der skulle være en cd på det, men nu er det ikke min så derfor er det ikke sket. Men prøver lige det andet og ser på det.
Avatar billede dtlje Nybegynder
01. november 2011 - 21:30 #8
hey tak for input. Jeg tillader mig lukke indlægget. Installere en XP på den så den kan komme igang igen.