Avatar billede madsen_g Nybegynder
16. september 2011 - 10:40 Der er 5 kommentarer

Mere ram i macbook (hvid) hvordan?

Hej

Jeg har en alm. hvid Macbook - 13", ultimo 2009. Den har 2GB ram.
Jeg synes den fryser en gang imellem.
Jeg har lige installeret iCleanMemory - den siger der er 400mb fri - og jeg har kun Safari åben.

Hvilke ram skal man smække i den, og hvor er de billigst? Ved den max kan have 4GB
Jeg burde selv kunne skifte dem.

Nogen der kan hjælpe?

/Mads
Avatar billede madand Nybegynder
16. september 2011 - 11:36 #1
Avatar billede madsen_g Nybegynder
16. september 2011 - 12:33 #2
Det var da starten.
I linket står:
Memory card specifications:
- Double Data Rate Small Outline Dual Inline Memory Module (DDR SO-DIMM) format
- 30mm
- 1 GB or 2 GB
- 204-pin
- PC3-8500 DDR3 1066 MHz Type RAM

Hvis jeg gør ind i "Om denne Mac", så skriver den:
"Mac har 2 hukommelsespladser, som hver kan indeholde
en 1067 MHz DDR3-hukommelsesenhed." så det passer jo så.

Hvor finder jeg så dem? bedste til billigst penge?
Avatar billede KasperPekruhn Nybegynder
28. november 2011 - 17:34 #3
http://ramxpert.dk/mac-ram/sodimm-ddr3-1066-mac/kingston-apple-mac-ram-ddr3-4gb-%282x2gb%29-1066mhz-sodimm

Har lige købt nogen til min Macbook ultimo 2009 (Hvid) og de virker bare. du kan svt. søge på google omkring hvordan du gør, det er utroligt nemt!

Bare skrue bundpladen af, og så rykke det to splitere der holder rammene på plads.

Så klikker de sig selv ud og så tager du de nye i, og wupti!
Avatar billede madsen_g Nybegynder
28. november 2011 - 19:15 #4
Prisen er da også god. Kan det passe det kun koster 252+forsendelse???
Avatar billede KasperPekruhn Nybegynder
29. november 2011 - 15:04 #5
Ja, de koster sammenlagt 317 kr. De kom efter 3 dage, og super service, med track and trace og det hele.