Avatar billede mark-ch Nybegynder
12. september 2011 - 11:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Processor fra Core 2 Duo til core 2 Quad

hey, har en Hp Compaq 8510p, med en intel core 2 Duo 2.0 Ghz, 2 kernet og ville meget gerne have smidt en quad core 4 kernet i den, da jeg har en SSD-600 og 4GB DDR2 667 Mhz. så jeg mangler kun en Større Processor, men er det muligt at smide en Quad core i den?

hvis ja, hvilken type og send meget gerne link:)
PS - skal være større end 2.0 Ghz.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2011 - 11:32 #1
Eftersom det er en bærbar så tvivler jeg stærkt på at du kan skifte cpuen ud..
Avatar billede mark-ch Nybegynder
12. september 2011 - 11:38 #2
ville bare meget gerne ha smidt en større processor i :/
Avatar billede mark-ch Nybegynder
12. september 2011 - 11:49 #3
evt. fin hvilket socket min HP compaq 8510p har? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2011 - 12:53 #4
Jamne problemet er ikke at finde information om de dele du har i din pc, problemet vil være at finde erstatningen.. så vidt jeg ved kan du ikke bare lige finde bærbare cpuer frit.. det er der ulempen med bærbare maskiner er. Du kan ringe til HP og spørge dem om de sælger cpuer til bærbare og om du kan erstatte den du har i din pc, men jeg vil dog understrege at du med stor sandsynlighed mister garantien på din pc, da du skal langt ind for at skifte en cpu i forhold til ram og harddisk...
Avatar billede mark-ch Nybegynder
12. september 2011 - 20:30 #5
Garantien virker ikke mere da den er 6 år gammel xD
så som sagt mangler jeg kun en ny CPU :)
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2011 - 20:41 #6
Ja, men det kun er ikke blot et kun :)

Man køber bærbar fordi man skal være mobil og ikke vil blive ved med og opgradere..

Man køber en stationær fordi man vil være forud og have kræfter i sin maskine, ulempen er dog at du ikke kan komme rundt med den så nemt som en bærbar.

(Detfor bærbare er genrelt til arbejde og studie) Noget mange glemmer :)
Avatar billede mark-ch Nybegynder
12. september 2011 - 21:03 #7
Det kan godt være, men det er jo også rart at have en hurtig computer til ens uddannelse ;)
Avatar billede mark-ch Nybegynder
18. august 2013 - 15:12 #8
Lukket