Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. september 2011 - 17:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tilgår jeg egen server på netværk

Hej, ved ikke lige om det er den rette kategori at stille spørgsmålet i...

Jeg har opsat IIS server på en XP, der er koblet på vores lokale netværk med 4 andre maskiner. Vi har fast IPadresse.
Det hele kører fint på XP maskinen som Localhost

Mit spørgsmål er så hvordan jeg kommer videre i projektet så jeg kan finde min server på internettet så vi kan bruge den.

Skal jeg ændre noget ang. netværk og ipadresser ??
Hvad skriver man i adresselinien i browseren ??
o.s.v.

Håber der er en der har mod på at guide en nybegynder frem til en løsning.
- Det er første gang jeg prøver med egen server og jeg har ikke en pind forstand på netværk.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. september 2011 - 18:15 #1
du kan vel prøve at bruge fjernskrivebord som du finder under tilbehør

her taster du pc'ens ip adresse i feltet hvor der står står computer og så skulle den spørge efter username og pw her skal du så logge med en bruger der er oprette på pc'en
Avatar billede jjam Juniormester
06. september 2011 - 18:53 #2
På din firewall skal du forwarde port 80 fra WAN til din PC's faste IP.
Du kan se din globale IP på siden http://myip.dk
Avatar billede jjam Juniormester
06. september 2011 - 18:54 #3
På din firewall skal du forwarde port 80 fra WAN til din PC's faste IP.
Du kan se din globale IP på siden http://myip.dk

Det er den globale IP der skal tastes ind i browseren.
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. september 2011 - 19:12 #4
Jeg har vist ikke formuleret spørgsmålet rigtigt -

Det er hjemmesiden på serveren jeg ikke kan finde ud af at få adgang til via internettet i en browser

Den hjælp jeg har brug for er det videre forløb efter at serveren er kommet op at køre med en hjemmeside er

- hvilke indstillinger der skal udføres på server maskinen og hvordan jeg indstiller disse - ex. firewall m.m.

- hvordan finder jeg den IP jeg skal bruge til at komme til hjemmesiden og hvordan skal den IP skrives i adresselinien i browseren

/ Håber det var mere præcist
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. september 2011 - 19:21 #5
hej, jjam - jeg var vist lidt langsom med mit forige indlæg

Mener du firewallen på servermaskinen ??
Avatar billede jjam Juniormester
06. september 2011 - 19:23 #6
kiddoe

Jeg går ud fra at du på serveren kan få adgang til siden via http://localhost
Hvis du kan dette, så er svarret samme som ovenfor.

(Jeg syntes faktisk at jeg svare på det du spørger om)
Hvis din PC er direkte på internettet uden router/firewall, så skal du stadig bruge ip adressen på http://myip.dk som adresse i browseren.

Måske har jeg helt misforstået spørgsmålet. :-(
Avatar billede jjam Juniormester
06. september 2011 - 19:25 #7
>Mener du firewallen på servermaskinen
Nej, jeg mener den fyskite router/firewall på dit netværk.
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. september 2011 - 19:43 #8
jjam - Jeg prøver at rode lidt med det så vender jeg tilbage lidt senere
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. september 2011 - 21:00 #9
Der er ingen firewall det er bare en router - med 4 maskiner tilkoblet, hvor den ene er serveren - hvad gør jeg så??
Avatar billede jjam Juniormester
06. september 2011 - 21:44 #10
På din ROUTER skal du forwarde port 80 fra WAN til din PC's faste IP.
Prøv evt at google forvard port + din router model/navn.
Læs evt. i router manualen.
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. september 2011 - 21:58 #11
- tak for hjælpen