Avatar billede Kristho91 Nybegynder
29. august 2011 - 17:58 Der er 1 kommentar

Hjælp til database-design

Hej!

Jeg sidder og er ved at udvikle et system til min spejdertrop. Systemet skal i sidste ende kunne styre møde-dato'er, hvem der møder op til møderne (mødt op, meldt afbud, blev væk). Dertil skal alle spejderne kunne indgrupperes i patruljer. En spejder skal kunne oprette en dagbog/log til hvert møde.

Jeg har lidt problemer med de rigtige relationer osv.

Mit ER-diagram indtil videre: http://www.code-geek.baah.dk/trop/moedeplan.png
Mit DB-diagram indtil videre: http://www.code-geek.baah.dk/trop/moedeplan-database.png

Er der nogen som kan pege mig i den rigtige retning, hvis databasen skal kunne bruges til de ting jeg nævnte ovenfor? :) Sidder lidt fast her - database er ikke mit skarpeste område.
Avatar billede neoman Novice
30. august 2011 - 21:17 #1
tblSpejdere
SpejderID (PK)
PatruljeID (FK)
SNavn
Adresse
Fødselsdag
Email
TlfNr

tblPatruljer
PatruljeID (PK)
PNavn

tblMøder
MødeID (PK)
MødeDato

many-to-many: en spejder kan deltage i mange møder, og et møde kan have mange deltagere

tblMødeDeltagere
DeltagelseID (PK)
MødeID (FK)
SpejderID (FK)
StatusID (FK)

tblStatus
StatusID
Status (Tilstede, Afbud, Noshow)

Det med LOg ved jeg ikke helt hvad er - din figur antyder flere logs for et møde