Avatar billede joker73arb Nybegynder
29. august 2011 - 10:25 Der er 7 kommentarer

Streger på laptop skærm

Hej.

Jeg har for nuligt købt en ASUS U36JC-RX208V laptop. Denne laptop er fin på alle måder men.. nogle gange laver den, når den har været i power save på skærmen, 3-5 lodrette sektioner af horizontale streger på skriverbordet.

lidt a'la:
-    -    -

Stregerne går fra bund til top, og ligner Hvid støj i billedet. Dette fjernes igen når man aktiverer noget på skrivebordet.. såsom start knappen eller et ikon eller lign. Grafikkort driverne er opdateret til nyeste version.

Laptoppen er 1 måned gammel, og "fejlen" er ikke til at fremprovokere, men kommer lidt tilfældigt.. typisk et par gange om dagen.
------------------------------------------------
Asus U36JC Specifications
OS: MS Windows 7 64-bit home premium DK

Display
Diagonal Size : 13.3"
Max Resolution : HD (1366x768), 16:9
Technology : LED backlit

Graphics Card
NVIDIA® GeForce® 310M
1GB DDR3 VRAM

Processor (CPU)
Type : Intel® Core™ i5 Processor 480M/460M
Speed : 2.66 GHz - 2.53 GHz with Turbo Boost up to 2.93/2.8 GHz

Type : Intel® Core™ i3 Processor 390M/380M
Speed : 2.53 GHz

Chipset
Mobile Intel® HM55 Express Chipset

Memory
DDR3 1066 MHz SDRAM
2 x SODIMM socket for expansion up to 4GB SDRAM
------------------------------------------------
Nogle ideer til hvad det kan være og hvad der skal til for at løse dette?

pft
Avatar billede DonSkoD Juniormester
29. august 2011 - 10:38 #1
Det kan evt. være problemer med grafikkortet's strømstyring. Der følger som regel en driver med til styring af grafikkortet. Den kan oftest tilgåes via et højreklik på skrivebordet, og så hedder den noget med "grafik egenskaber" el. "Nvidia kontrolpanel" osv.. Et sted under egenskaber, bør der være noget der hedder "strømstyring" - deaktiver strømstyring, hvis den mulighed findes.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 10:46 #2
hvis du slukker den et øjeblik helt og starter den op igen er den uden streger ikke

det kan være en lille fejl på graffikkortets chip

jeg har den samme fejl af og til på en stationær med ati 5970
der slukker jeg helt for strømmen og starter den igen og væk er den
Avatar billede joker73arb Nybegynder
29. august 2011 - 10:53 #3
>DonSkoD - skal den bare helt deaktiveres?

>treatmenice - Men stregerne forsvinder bare jeg aktiverer start knappen.. Kan ikke engang tage et screenshot uden at det forsvinder.. og mit problem er også om det er en hardwarefejl, for så skal den tilbage, idet den kun er 1 md gammel..
Avatar billede DonSkoD Juniormester
29. august 2011 - 11:17 #4
Ja, den skal helt deaktiveres, således at Windows egen strømstyring styrer det hele.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 12:14 #5
Hvad siger Asus support til problemet?
Avatar billede joker73arb Nybegynder
29. august 2011 - 12:25 #6
>john_stigers - den vej har jeg slet ikke prøvet endnu.. ville lige have følingen med om det var hardware fejl eller andet...
Avatar billede joker73arb Nybegynder
13. september 2011 - 07:33 #7
Hmm.. fandt mere eller mindre speciel driver fra Intel der fixede dette... I hvert fald indtil videre...