Avatar billede Martinvsig Nybegynder
28. august 2011 - 13:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Split screen gaming er det muligt?

Hej folkens har et spørgsmål angående split screen mulighed. Har tænkt mig at smide to joypads til min computer og så spille Maplestory med kæresten. Selve spillet har ikke split screen mulighed så mit spørgsmål lyder på om det overhovedet er på nogen måde muligt at splitte min skærm op i to evt. med noget virtuel windows halløj og så installere spillet 2x og så få det ene joypad til at reagere kun på den højre eller nederste halvdel alt efter hvordan det nu kan deles op og det andet joypad på det øverste/venstre skærmbillede?

Hvis ikke det er muligt med split screen kan det så lade sig gøre at smække 2 skærme op til gameing fra en enkelt computer samme idé med et joypad på der skal køre hver sin skærm?

Er virkeligt på bar bund :>

Håber ikke mit spørgsmål er for kryptisk :)

Grafik kort: Nvidia GeForce 8800 GTS 512
28. august 2011 - 13:58 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Men det som du omtaler tror jeg ikke kan lade sig gøre ...
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
28. august 2011 - 13:58 #2
Køre windows 7 ultimate :)
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
28. august 2011 - 19:31 #3
Fandt selv en løsning på dette ved at bruge Vmware og oprette en virtuel PC.

Det er endda muligt at "binde" en controller til den virtuelle PC samt en til "host" så mit splin screen køre super :) det skulle efter sigende også være muligt at smække en ekstra skærm op og køre sin virtuelle pc i fullscreen.

2 i en computer dejligt! :)