Avatar billede zzup Nybegynder
25. august 2011 - 22:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Implementere excel-ark i en html/php fil så tabeller og formler virker direkte på hjemmesiden

Hej eksperter.

Jeg søger hjælp til at få et excelark implementeret på min hjemmeside, så den kan bruges direkte fra hjemmesiden.

Dvs jeg har nogle formler osv i mit excelark, som også skal virke på hjemmesiden, er dette muligt? og hvordan gør jeg?

PFT
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2011 - 22:51 #1
Hvis ikke du vil i gang med en kæmpe gang programmering vil jeg umiddelbart mene det er lettest at benytte docs.google.com og enten bare henvise dertil eller indsætte en iframe på din side.
Avatar billede zzup Nybegynder
25. august 2011 - 23:37 #2
Jeg takker for svar, det burde være tiltrækkeligt indtil videre bare at kunne bruge google docs..

vil man måske kunne bruge:

<?php readfile('LINK'); ?>

?
26. august 2011 - 09:30 #3
Alternativt kan du kigge på løsninger som denne
http://www.exceleverywhere.com/
Avatar billede zzup Nybegynder
26. august 2011 - 12:03 #4
Ja, den side har jeg også set, men det koster alligevel 100dollar, og synes jeg ikke lige er nødvendigt at smide efter dette excel ark.
26. august 2011 - 12:05 #5
fint nok - du vælger selv :)
Avatar billede zzup Nybegynder
26. august 2011 - 12:16 #6
Jep :)

Tror jeg bruger docs indtil videre, det eneste som er træls ved docs, det er at hvis der er en som skriver i arket, og gemmer det, så er ændringerne der desværre næste gang man åbner arket.

Har prøvet at låse arket i excel, men det synes docs at være ligeglag med..
Avatar billede zzup Nybegynder
27. august 2011 - 23:50 #7
men hvis keysersoze lige smider et svar, ville det være perfekt :)
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2011 - 00:37 #8
svar :)