Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. august 2011 - 10:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af virtuel server disabler netkort .. hvorfor det ?

Hej eksperter

Er på ingen måde en haj til linux, så bær over med mig hvis der vil komme nogle dumme spørgsmål.

Jeg har en virtuel server. (hyper-v) På denne har jeg installeret Ubuntu Server 10.04 LTS.

Da jeg installerede serveren var den virtuelle konfigureret med 1 logical processor.
Og jeg har fået alt til at spille, og der er kontakt til nettet og apache virker ..

Nu vil jeg så opgradere den virtuelle til 2 logical processors. Dette går egentlig også ok, og ubuntuserveren starter også fint op, men netkortet virker så ikke. Jeg kan ikke engang pinge google fra den virtuelle server, og kan så ej heller kalde siderne på den installerede apache.

Det giver i min verden ingen mening. Jeg kan forstå hvis man skal installere noget multicore support, men hvis den kan boote så forstår jeg ikke hvorfor det er netkortet der ikke virker?

og synes ikke rigtigt jeg kan finde noget på nettet med det.. Håber der er et kvikt hovede herinde der kan hjælpe ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. august 2011 - 15:20 #1
Skriver dmesg noget om netkortet ?

Hvad giver ifconfig ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. august 2011 - 15:56 #2
Det slog mig lige at serveren jo er i produktion, så det er jo nok rarest der ikke pilles så meget ved den .. jeg installerer lige en ny .. med samme specs... og vender tilbage med ovenstående ..

dog giver ifconfig det samme ligemeget om der er 1 eller 2 logiske
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. august 2011 - 16:25 #3
Whoa
Dmesg skriver jo en hel del.. for at sige det mildt.. er der noget bestemt du tænker på .. for kan da ikke skrive det hele her..
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
25. august 2011 - 08:56 #4
er der virkelig ingen der har haft samme problem ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
26. august 2011 - 08:34 #5
Lukket - Åbner gerne igen hvis nogen skulle ha et svar..