Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 15:26 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Windows mail

Inde i C:\Program Files (x86)\Windows Mail <- Er det Windows Live Mail eller Microsoft Outlook der er tale om?

Hvis det er live mail (som jeg ikke bruger) kan jeg så slette mappen?
22. august 2011 - 15:41 #1
Windows Mail

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\ ... her 'bor' M$ Office incl M$ Outlook

--

Hvad med at pænt AFINSTALL den ? Findes 'indbygget' i [Windows Live Essentials] - der kan du vælge hvilken elementer du vil / IKKE vil have med derfra ...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 15:50 #2
#1 Vil det sige at hvis jeg skal bruge programmer Office og Outlook så skal denne mappe være til stede?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 16:37 #3
Jeg har afinstalleret alt hvad der hedder og har med Windows Live at gøre, skal jeg bare lade mappen Windows Live ligge?
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 16:29 #4
Hvis du skal fjerne ting så skal du ikke slette dem, men afinstallere dem. Ellers ligger der filer og roder alle mulige steder som hører til det program du slettede. Du skal ind under Fjern eller Rediger program og så redigere Windows Live Essentials for at fjerne windows live mail.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. august 2011 - 16:40 #5
Hvilket styresystem?

Vista: Der er tale om Windows Mail og ikke Windows Live Mail. Windows Mail er et pre-installeret program i Vista.

Win 7: Windows Mail er erstattet af Windows Live Mail (ikke pre-installeret). Ved ikke hvorfor mappen stadig er at finde på Windows 7. Måske bruger andre programmer også disse filer. Bemærk at det ikke er hele Windows Mail, men blot rester der ligger der.

Hvorfor ønsker du at slette den?

Du kan ikke slette den via Windows Live Essentials, da det ikke er Windows Live Mail der er tale om.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 16:44 #6
#5 Hej, kig nedenunder mit navn, der står mit styresystem nævnt.

Jeg vil gerne bruge programmer som Microsoft Office og Microsoft Outlook. Men jeg vil under ingen omstændigheder bruge eller have noget at gøre med Windows Live programmer og de skal derfor slettes.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. august 2011 - 16:52 #7
#6 Det lagde jeg slet ikke mærke til - ikke lige der man regner med det står :)

Hvis formålet blot er at slippe af med Windows Live, så er der ingen grund til at slette mappen. Det er et selvstændigt program "Windows Mail" fra Vista, og har ikke direkte noget med "Windows Live Mail" at gøre.

Mappen ligger der fra start - altså lige efter installation af Windows.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 16:53 #8
Så hvad er formålet med mappen?

Skal den bruges for at programmer som f.eks Microsoft Outlook kan fungere korrekt?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. august 2011 - 16:59 #9
Jeg ved ikke hvad formålet er - det samme har jeg undret mig over.
Måske finder du ud af det hvis du sletter den, men måske fortryder du :)

Mappen fylder ikke ret meget, så hvorfor ikke bare lade den ligge?
22. august 2011 - 17:26 #10
Lad den dog være i fred!!!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 18:49 #11
Smid et svar dem som vil have point.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. august 2011 - 18:52 #12
Svar...
22. august 2011 - 20:16 #13
Ping...
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. august 2011 - 20:59 #14
Man skal bruge filerne,hvis man vil have Windows Mail til at køre under Windows 7.