Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 15:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows mapper er fyldt med rod

Inde i C:\Windows ligger der alle mulige ting of flyder som ikke er sat i mappen, har man mulighed for at holde orden på dette?
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2011 - 15:39 #1
hvad mener du med "alle mulige ting" og "holde orden på"?
Avatar billede kjeldsted Novice
22. august 2011 - 15:47 #2
Hvorfor vil du ændre noget i C:\Windows???

Det er jo ikke rigtig meningen at man skal befinde sig i den mappe normalt.
22. august 2011 - 15:47 #3
Du kunne jo oprette en mappe til hver af følgende fil typer

Mappe-DLL
Mappe-INI
Mappe-EXE
Mappe-BIN

og så FLYTTE de respektive filtyper der i ???

Doooooh...

Og samme med mappen \System32\ med endnu mere "fyldt med rod" ?

---

Og forventer du så at din Windows fungere derefter ???
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 16:09 #4
Det er fint at være et ordensmenneske, men man skal helst holde sig fra systemmapper og filer.

Istedet kan du vel bare højreklikke på windows mappen og vælge egenskaber og sætte hak i skjult. Så er det gemt af vejen og du bliver ikke fristet til at lave rod og rav i dit styresystem :-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 18:49 #5
Smid et svar dem som vil have point.
22. august 2011 - 20:18 #6
Ping...

Blev du klogerer ?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 20:43 #7
Både ja og nej.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 20:59 #8
Jeg lavede faktisk samme nummer som dig med min første computer. Jeg er bare ikke typen der spørger først, så jeg fik rykket alle mine systemfiler osv. så der var pænt og nydeligt i roden på min HDD. Selvfølgelig havde det ødelagt mit styresystem, så ham den flinke der lige havde siddet og brugt timevis på opsætning af min nye computer ugen før, fik lov at starte forfra :-)

Siden da har jeg lært.. Nix pille i systemkomponenterne.