Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. august 2011 - 18:27 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

Nedgraderet fra Vista Home Premium til Windows XP PRO.

Hej jeg vil høre om der er en der vil være mig behjælpelig med at få nedgraderet fra "Vista Home Premium -  til Windows XP PRO.

Jeg har før prøvet dette, men efter installationen af XP var færdig. Så kom der et STORT og irreterene problem.

Nemlig at, lyden ikke virkede bagefter (feks. når jeg skulde spille musik fra mine til sluttede højtaler.

Selv den indbyggede lyd i den bærbar virkede heller ikke.(pga. driveren ikke var der, som den skrev i pop up boks og kunne heller ikke rette noget inde i LYD i kontrolpanel som, man plejer at kunne gøre)!

Så den DUMME fejl skal jeg bestemt IKKE begå igen da, jeg aldrig fik løst dette hvilket var og er irreterene.

Så jeg skal være sikker på at ALLE de driver man skal bruge til XP PRO er på den bærbar bagefter som, jeg skal installere XP PRO på isteden for Vista Home Premium.

- kort sagt om maskinen så er det en ældre mand på 70 år jeg kender der er blevet taget godt i røven af en nar røv fra gul&gratis da han købte en brugt der.

Så nu prøver jeg på at hjælpe ham da jeg syntes det er noget være svineri han er blevet snydt,. Men jeg vil jo heller ikke gøre skade på hans bærbar derfor spørger jeg om hjælp så jeg ikke laver rod i det :-)

Nogen forslag ?
21. august 2011 - 19:04 #1
Du skal jo manuelt finde/downloade/install relevante driverpakker!

Det er sansynligvis DER problemet ligger!

Fabrikat, type, model på 'dyret' ???

---

- kort sagt om maskinen så er det en ældre mand på 70 år jeg kender der er blevet taget godt i røven af en nar røv fra gul&gratis da han købte en brugt der.
Så nu prøver jeg på at hjælpe ham da jeg syntes det er noget være svineri han er blevet snydt,.
- Snydt på hvilken måde ? Hvis lyden mm. virker i den Vista det var med ved "brugt" købet, så er der da ikke 'snyd' ???
Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. august 2011 - 19:58 #2
Hej karise_larry, du misforstår lidt ellers er det mig der har formuleret mig forkert.

Den omtalte bærbar jeg skrev jeg før havde prøvet at installere XP PRO på.
Er ikke den her jeg skal have hjælp til nu. Det var en 2. maskine for snart ½ år siden.

Jeg vil bare ikke begå samme fejl med den her bærbar med, noget der ikke virker bagefter jeg har nedgradere til XP PRO fra Vista Home.

Den måde han er blevet snydt på er at sælgeren sagde at der var XP PRO på maskinen. Men der var Vista Home Premium på istedet for og han tjekkede det ikke efter da han købte den men stolede på ham sælgeren.

Han har en stationær med XP på og det vil han helt have på og ingen andre systemer da han kender det lidt i forvejen.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. august 2011 - 20:08 #3
Den bærbar han har er en ACER Aspire model 3100, Model nr. BL51 -  32-bit system (hvis det kan bruges til noget)!
21. august 2011 - 20:14 #4
Følg guiden herfra -> http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

for at finde XP DRIVER software ...

Gem dem i første omgang et sted du kan finde igen ...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. august 2011 - 20:26 #5
Ok det gør jeg lige´´ tak..
Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. august 2011 - 20:59 #6
Jeg har nu hentet alle de driver ned der er til modellen 3100 og lagt over på et USB stik.
21. august 2011 - 21:09 #7
Og ... så install/kør den/dem ...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. august 2011 - 22:18 #8
Jeg skal jo først lige have installeret XP PRO.

Jeg har KUN hentede de driver ned for ikke at begå den samme fejl som på den 2. bærbar Pc.

Så når jeg sætter XP cd'en i så popper der den somsædvanlige boks op hvor der står at "dette program er blokeret pga complitance problemer" - sagt således at fordi det program der er på nemlig Vista er nyere end XP PRO og kan derfor ikke installeres på den måde.

[jeg husker desværre ikke helt hvad det var jeg gjorde sidste gangfor at installere XP selvom der var Vista på den maskine også]

Har du et råd hvordan jeg nedgradere. ?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 22:50 #9
Når der har været Vista på, skal du først sikre dig, at Sata mode i bios ikke står som AHCI, for så kan XP ikke installeres.
Stien er : Bios-Advanced-Storage-Sata mode. Den skal stå som IDE.

Dernæst booter du direkte op på XP. Under install, sletter du først alle partitionerne, og opretter dernæst en eller flere nye.
Det er usmart kun at have 1 partition. Så 1 partition på 30GB kun til XP og små programmer og så 2-3 eller flere til store programmer og forskellige data.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 23:00 #10
Ps. Du forstår vel, at du kan IKKE nedgradere. Du skal installere XP son ny. Det er under alle omstændigheder det bedste. Der kan jo ligge en masse virus og trojanere og andet snavs på en brugt maskine, som vil give enorme problemer.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. august 2011 - 00:07 #11
Hej TA13,  jeg har renset den bærbar for virus.

Du siger man ikke kan nedgradere, men skal installere XP som ny.

Hvordan gør jeg lige det. ? (er det muligt at lave en fremgangs måde der er ligetil og nem at følge)??

For jeg ved ikke hvad "Sata mode er. ?

Og hvis Sata mode ikke skal stå som AHCI. Hvad skal den så hedde?

Jeg ved godt hvordan jeg kommer ind i BIOS, men ikke hvordan jeg retter det du beskriver med Sata mode..
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 00:15 #12
Du behøver blot at boote op på CDén, altså  du skal ikke først i windows, og så følge den opskrift jeg lagde på #9, det er ganske nemt.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. august 2011 - 01:10 #13
Ok jeg prøver om jeg kan hitte ud af det. Tak for dit hurtige svar. (det her har nemlig stået på hele dagen næsten og jeg har kun ventet på løsninger :)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 01:25 #14
Ok, når bare du følger anvisningen skal det nok gå alt sammen. Men spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om.
22. august 2011 - 06:59 #15
Generelt ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

---

Såååå - det er ikke bare lige gennemført på ~1 times tid; reserver >4 timer PC tid til 'øvelsen' !!! Også hvis du HAR styr på ovenstående 'detaljer' ...
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2011 - 07:34 #16
install er det den samme metode på næsten alle windows

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind denne vej og på avanceret

fjern og opret en ny partition på samme størrelse kan windows godt håndtere

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg
har du bagefter vrøvl med dine drivere kan du lade dig registrere med slimdrivers og lade den finde drivere til dig

den er gratis men du SKAL registreres

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 15:01 #17
Hej, nu har jeg læst alt der jeg fik i de links. (det er da godt nok meget læsning)!

Jeg har prøvet flere gange at få den til at starte XP op men det vil den ikke. Den starter bare op som almindelig windows plejer.

Når jeg sætter XP cd'en i så kan den godt starte CD'en op i form af der fremkommer den boks om man vil åbne mappen eller kører et setup (setup = XP cd'en)

Når jeg så trykker på kør fra setup så sker der intet og skærmen går i sort og vil ikke noget før jeg hak lukker den ned med at holde luk ned mappen inde i lang tid.

Hvad er det jeg gør forkert.??

Når jeg kan starte en CD op ved at sætte den i drevet. Betyder det så ikke også at C: drevet er sat til inde i BIOS til "First Boot device ?? (eller er jeg forkert på den)!
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 15:15 #18
man kan trykke f8 under opstart og slå den over på cd eller dvd drev og trykke på mellemrumstasten og det skal du kun gøre ved første fosøg

man sætter første boot til at være cdrom
det kan du gøre i bios
sætter dvd i drevet og booter op på den og gør som ovenstående

der vil flere gange under genstart stå tryk på mellemrumstast men det skal du ikke gøre - det er kun for akomme ind på skiven
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 15:31 #19
Så fik jeg den sku' ENDLIG sparket i gang. Nu er den i gang med at installere XP.

så hvis jeg får problemer senere så håber jeg det er ok jeg skriver igen(kunne ikke forestille mig andet:)

Tak for dit råd treatmenice
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 15:34 #20
Den her vejdlening er ikke den samme der fremkommer på den bærbar når jeg installere XP PRO. Det ser helt anderledes ud. Og spørger os om jeg vil formatere osv.

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 15:39 #21
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

selvfølgelig skal den formateres men du mister alle data men det er jo også meningen
man starter forfa

man kan også fjerne partition c og oprette en ny på samme størelse i et huk og så blver den auto formateret

m.v.h
25. august 2011 - 15:39 #22
... hvis PC'en først ER startet op på tidligere system, så er du på 'gale veje' ...

Du SKAL 100% opstarte på CD'en !!!

"First Boot device" skal derfor følgelig være CD...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 15:41 #23
det er den osse karise larry. jeg har sat C: til first boot device :)
25. august 2011 - 15:41 #24
(Fik ikke opdateret...)

Derefter check for
DRIVERSOFTWARE (Enhedshåndteringen)
WindowsUpdate  + (ServicePack*)
Seriøst Sikkerhedsprogram ...
...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 15:42 #25
Sorry´´ glemte at sige at, den er i gang med at formatere nu.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 22:47 #26
Jeg skrev at jeg havde hentet alle de driver ned til denne maskine jeg arbejder på at installere XP PO på og som, hedder "ACER Aspire model 3100, Model nr. BL51 -  32-bit system"

Mærkeligt nok så er den mappe jeg lage dem over i på mit USB-stik mystik nok væk. Så jeg skal lige hente dem ned igen.

Så når jeg kommer ind til den her side som er linket fra karise_larry  http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Men så er jeg i tvivl om det er den her driver site jeg fandt frem til som, jeg skal bruge.??  (grunden til min tvivl er at, der i i den sidste boks nr. 4 af de 4 valg muligheder der er. Står der "Ferrari Notebook" - Men det er jo ikke en Ferrari Notebook jeg skal have driver til) er det mig der er misforstår det med navnet Ferrari Notebook.??

For det hedder den her jo ikke.

De driver jeg har fundet til denne her ACER Aspire model 3100, Model nr. BL51 -  32-bit system!

Ser sådan ud:    http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3100.html

Er jeg på rette spor.??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 22:49 #27
Pis irreterene jeg havde ellers hentet de driver ned jeg mente det var, men kan desværre ikke finde dem da de på en mystiks vis er væk på mit USB stik som jeg lagde dem over på efter jeg hentede dem ned.

Så jeg kan ikke engang huske hvordan de så ud så jeg kan se om det er netop de driver der passer til den her model jeg arbejder på.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 22:56 #28
upss. sorry rettet skrive fejl:  ACER Aspire 3100, Model nr. BL51 -  32-bit system!

Det er det der står i bunden af bærbaren. Således jeg kan finde de rigtige driver til den igen.

Kan det godt skade en computer hvis det er de forkerte driver der bliver indlæst ??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 23:14 #29
Så nu husker jeg lidt hvordan siden så ud d jeg fandt de driver.

Det var via. det link karise_larry gav mig. Og da jeg valgte modellen 3100 så kom der en side frem hvor alle driverne stod i rækkefølge.

Og ikke ligesom her som jeg har vist det i mit 2 link fra #25

Underligt jeg ikke kan finde dem igen.

Har I nogle gode råd.??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2011 - 23:56 #30
Kan det virkeligt passe at de deriver er i en ZIP fil.??

For det er 1. gang jeg ser de er pakket ind i Zip fil. For det har de ikke været de andre driver jeg tidligere har haft indstalleret på  min egen bærbar..

Kort sagt så tror jeg jeg er helt galt på den og det forkerte sted med hensyn til disse driver jeg skal bruge efter installitionen af XP PRO...
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 07:01 #31
man pakker mange gange eller ofte drivere i zip eller andet format for at beskytte den under overførsel

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

sådan indstiller du den

http://www.imgplace.com/viewimg84/5631/41acer3100.jpg

man bruger winrar til at pakke zip filer ud med

http://www.rarlab.com/download.htm

man kan også bruge 7zip de er begge greatis

http://www.7-zip.org/

m.v.h
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. august 2011 - 11:38 #32
Hej treatmenice, Tak for din respons og flinke forklaring.

Jeg håber I bærer over med mig hvis jeg spørger for meget om noget i måske allerede har forklaret og tænker sikke et fjols hvor svært kan det være med de link vi kommer med.

De links i har kommet med er gode men lange læse stof, men sådan er det jo, men gode forklaringer;-)

treatmenice´´ jeg tog chancen da det jo var sent jeg spurgte om hjælp i går at, hente driver ned fra denne her site af:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3100.html

Og da jeg hentet "Audio driveren 5_10_0_5273" ned og pakkede den ud i programmet WinZip.

Så kom der sku' lyd på XP pro. Det kunne jeg høre da den genstartet og pludselig virkede lyden.

Så er det jeg spørger er det så ikke fra det link jeg lige har sat ind jeg skal bruge??

Eller er det KUN de links du lige har smidt ind der KUN passer til denne her bærbar?

treatmenice´´ jeg har hentet de links sider frem du kom med. Er HELST og KUN de driver der er de rigtige driver til den maskine og som passer dertil.??

Ps. skal der være internet sat til når jeg installere disse driver da, den spørger under driver installationen om jeg vil gå online på nettet for at finde den nyeste opdateret driver.??

Jeg sagde nej og tog chancen og den skrev at denne hardware blev ikke installeret, men der kom alligevel lyd på, hvilket er lidt mærkeligt syntes jeg.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. august 2011 - 11:48 #33
Har helt glemt at sige at jeg naturligvis har installeret Antivirus prg. (Avast) og service Pack 2 som, jeg havde på en CD fra Microsoft.

Men jeg ved jeg også mangler en hel del fra windows update, men dem kan jeg jo ikke hente ned før jeg er tilsluttet internettet.

Hvis jeg siger noget forkert så bare hak løs :) Jeg kan tåle det :-)
26. august 2011 - 11:57 #34
Husk M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
du kan evt. allerede NU downloade pakken til andet passende medie (USB pen ?) og installe den på PC'en !!!

Når du så er 'på' SÅ WindowsUpdate - der skal nok være >127 opdateringer... vil ta' sin tid...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. august 2011 - 12:00 #35
Ok tak for service pack 3 link ;-)

Karise_larry hvad mener du om det jeg lige har skrevet ang. de driver.??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. august 2011 - 12:10 #36
Har hentet ServicePack3 ned og gemt på USB-STIK (og denne gang har jeg tjekket om den virkeligt er på mit USB-stik og det er den (skal ikke begå samme fejl som, med, de driver:)
26. august 2011 - 12:11 #37
(Vil ikke blande mig yderligere - har ikke nærlæst...)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. august 2011 - 12:15 #38
Den har jeg sku' aldrig hørt før,, men jeg må jo så bare prøve mig frem og går der lort i den så er det bare ærligt. Men tak.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. august 2011 - 15:29 #39
OPDATERING af forløbet hvor jeg er kommet til!

Jeg startet efter XP PRO installations programmet at, efter følgende installere disse programmer/ting i rækkefølge.

Avast Antivirus - ServicePack2 - Driver - ServicePack3 - Antimalware - Spybot - SuberAntivirus.
Nu skal jeg til at, installere de Windows opdateringer der mangler som, karise_larry beskrev med over 100 stk. (ja den lange tid om det kender jeg godt surt men en nødvendighed)!

Jeg har installeret driver i går nat fra dette link:  http://support.acer-euro.com/ (...)

Og det ser ud til de driver virker for der er nemlig både lyd, trådløsnetværk  virker nu, osv.

treatmenice´´ de driver du har været så flink at finde til netop denne model. Der undre det mig at der er driver til cam da, der jo ikke er indbygget cam i denne her bærbar.

Så bliver jeg lidt nervøs om det nu er de driver der passer (eller om begge driver fra både dig og karise_larry har kommet med er de samme) Personligt har jeg ikke en pind forstand på det så jeg kan ikke udtale mig om det og ved det heller ikke.

Er det i bund og grund de samme driver fra de 2 forskellige links der peger hen mod driver til ACER 3100.??
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 16:31 #40
jeg viste dig på acers side hvor og hvordan du finder de rigtige drivere og under det rette styesystem
stort set henter man fraproducentns side da de drivere er bundkort rettede til din model

men du kunne også
du kunne som hente slimdrivers og lade den opdatere for dig
man skal registreres men den er gratis

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede pillpopper Nybegynder
31. august 2011 - 12:24 #41
Hej, så blev jeg færdig med det.

Jeg siger MANGE TAK for hjælpen.

treatmenice, jeg har set både slimdrivers + dit sidste link vedr. driverne til ens PC. Den eneste grund til jeg ikke har benyttet det er fordi som du selv siger man SKAL registreres, men jeg vil ikke oplyse mine kreditkort informationer til dem for det kræves der. Hvorfor ved jeg ikke hvis det skulde være gratis.
-Men tak for tipset;)

Lægger I et svar for de forklaringer I kom med + links så jeg kan give point.

Endnu engang TAK for hjælpen i er sku' nogle guttermænd;-)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 12:40 #42
ok

"treatmenice, jeg har set både slimdrivers + dit sidste link vedr. driverne til ens PC. Den eneste grund til jeg ikke har benyttet det er fordi som du selv siger man SKAL registreres, men jeg vil ikke oplyse mine kreditkort informationer til dem for det kræves der. Hvorfor ved jeg ikke hvis det skulde være gratis."

nu er det slimdrivers du skal hente ikke den der koster penge

DET ER SLIMDRIVERS DER ER GRATIS - men kræver registrering

du har sikkert hentet den der hedder download MEN DEN ER FORKERT

stavet ud . håber du forstår
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 00:16 #43
Hej,

Jeg har irreterene nok som, jeg troede jeg var færdig med den maskine. Fundet ud af at der er noget galt med den driver jeg har hentet ned til det trådløse netkortet. (jeg tror selv det er driveren men er ikke sikker på det 100% er den problemet skyldes)!

Fordi når jeg højre klikker på det lille trådløse Pc ikon der i bundlinjen ved uret og trykker på "Vis tilgængelige trådløse enheder" - så kommer der den boks frem som, der normalt fremkommer hvor man kan se alle de trådløse netværk der er tilgængelige i nærheden.

Men i boksen kommer der ingen trådløse netværk incl. mit eget.
-Der står til gængæld det her:

Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse.

Hvis du har aktiveret et andet program til administrere denne trådløse forbindelse, skal du bruge denne software.

Hvis du vil have windows til at, konfigurere denne trådløse forbindelse, skal du starte tjenesten Automatisk konfiguration af trådløse enheder (WZC). Hvis du vil have oplysninger om hvordan tjenesten startes, skal du se i artiklen 871122 i Microsoft Knowledge Base på webstedet www.microsoft.com
[Slut]

Jeg har prøvet at, søge efter denne artikel men kan ikke finde noget om det på microsoft.com eller netop denne artikel 871122 den referer til. Og jeg ved ikke hvordan jeg starter den Automatiske konfiguration af trådløse enheder op. Eller hvad der menes med, "
Hvis du har aktiveret et andet program til administrere denne trådløse forbindelse, skal du bruge denne software."

For det er faktisk det sidste der mangler. Jeg har tjekket alt andet efter og det virker bortset fra den trådløse forbindelse.

Er det noget du/I ved noget om og kan hjælpe med at, lige få løst således det trådløse os virker.??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 01:43 #44
Jeg har nu prøvet at slette de driver der var installeret på det trådløse netkort (der var 2 i alt, altså en oven på en anden) og installeret driver til det trådløse netværk igen fra ACER's hjemme side af, men den skriver det samme i boksen som, før.

Så hvad kan det være der er galt.??
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 07:25 #45
lad os prøve at gå en anden vej

ACER Aspire model 3100,

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

du indstiller den sådan her

http://www.imgplace.com/viewimg840/8114/54indstillingacer.jpg

her finder du alle de drivere der er lavet til den

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 07:27 #46
der ligger 2 forskelleige så det er bare at prøve

m.v.h
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 12:00 #47
Hej, treatmenice

Jeg har prøvet at, afinstallere driveren til det trådløse netkort og installeret den igen, men det hjalp ikke. (jeg havde installere 2 oven på hinanden kunne jeg se) og troede det var der problemet var. Men det var det ikke.

For den skriver stadigvæk det samme når jeg vil se efter "Tilgængelige trådløse netværk" altså det her når jeg åbner boksen:

[Start]

Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse.

Hvis du har aktiveret et andet program til administrere denne trådløse forbindelse, skal du bruge denne software.

Hvis du vil have windows til at, konfigurere denne trådløse forbindelse, skal du starte tjenesten Automatisk konfiguration af trådløse enheder (WZC). Hvis du vil have oplysninger om hvordan tjenesten startes, skal du se i artiklen 871122 i Microsoft Knowledge Base på webstedet www.microsoft.com
[Slut]

Når du siger der er 2 forskellige driver. Mener du så at, den ene driver er i det link du kom med her:  http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

Eller mener du den driver fra karise_larry som er fra den her site:

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3100.html ??

For jeg forstår ikke hvordan de 2 kan være forskellige hvis det er det du taler om der er her på siden af når det i bund og grund skulde virke og være til samme maskine.

jeg ved det ikke derfor spørger jeg:)

treatmenice, hvis det her kan hjælpe så er et lille rødt kryds i PC ikonet for det Trådløse Netværk som, man kan se på bundlinjen.

Den indikere at, der er en eller anden fejl med den Trådløse forbindelse siden der er det lille røde kryds. Men hvad det så er aner jeg ikke..

Nogle gode råd til hvad jeg gør så den fejl kan blive rettet og det Trådløse netværk kommer til at, virke igen. ??
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 14:40 #48
de har åbenbart 2 forskellige netkort

den ene kan jo være til lan altså med stik i
og så den anden til wifii trådløs

af og til skal man ikke køre install men gøre følgende

i enhedshåndtering - netværkskort -  højre klik og gå i egenskaber - driver - opdater driver og lade den søge på hvor du har driveren liggende udpakket altså ikke i  rar arkiv eller zip men udpakket
af og til finder den så selv ud af det
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 15:42 #49
Hej treatmenice og til Jer andre naturligvis, (Tak for din hurtige respons:)

Jeg har afinstalleret det trådløse netværks driver der lå på netværkskortet (der lå 2 stk. oven på hinanden og jeg troede at, det var det der skyldes problemet)!

Der efter installeret den driver fra karise_larry og det hjalp ikke som, er fra dette link:  http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3100.html

Jeg fik samme resultat i form af problemet er der stadigvæk..

Jeg afindstalleret så der efter denne driver igen da det ikke løste problemet.

Jeg prøvede så at, installere driveren fra dit link: http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

Men det hjalp heller ikke desværre..

Jeg har stadigvæk samme problem. I form af den skriver når jeg trykker på "Vis Tilgængelige Trådløse Netværk" så kommer der jo den boks frem som, jeg så kan vælge netop det trådløse netværk jeg vil koble mig på.

Den skrev det igen i boksen som, det som, jeg skrev i #43 netop dette her:

[Start]
Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse.

Hvis du har aktiveret et andet program til administrere denne trådløse forbindelse, skal du bruge denne software.

Hvis du vil have windows til at, konfigurere denne trådløse forbindelse, skal du starte tjenesten Automatisk konfiguration af trådløse enheder (WZC). Hvis du vil have oplysninger om hvordan tjenesten startes, skal du se i artiklen 871122 i Microsoft Knowledge Base på webstedetwww.microsoft.com
[Slut]

Treatmenice, kender du eller har du aldrig hørt den besked før som, jeg beskriver der står i boksen i "Vis Tilgængelige Trådløse Netværk" ?

For jeg ved overhoved ikke hvad den mener med det her:

"Hvis du har aktiveret et andet program til administrere denne trådløse forbindelse, skal du bruge denne software." [Hvordan løser jeg dette for det er netop det eneste der er problemet]???

Treatmenice, ved du 100% hvad det enligt er for en fejl jeg taler om.??

Ville det hjælpe hvis VI kørte fjernsupport så I selv kan se hvad det er der forgård på den 2. side af skærmen og hvad problemet er. ???

Som sagt så er der det lille røde kryds i ikonet for den trådløse forbindelse som, man kan se på bundlinjen ved uret nede i højre hjørne..
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 15:55 #50
Jeg glemte at, sige at, det trådløse netværk har virket FØR på denne maskine. Men efter jeg genstartet maskinen så var der pludseligt et problem med den.

Derfor er det jeg skriver at, den konflikter nok med et andet software fordi det er aktiveret. og som, jeg ikke ved hvad for en software den omtaler.
Så jeg kan finde denne såkaldte software den omtaler så jeg kan få deaktiveret det og få det rettet/slettet så det virker igen.

Forstår I en taget hvad det er jeg siger. ellers så siger I jo bare til??

Men HUSK på det lille røde kryds jeg omtalte der er på det trådløse ikon der er i bundlinjen. Da den jo beskriver der er en eller anden form for fejl. Og her er det netop denne såkaldte software.

Det her er ved at, være for meget af det gode, puhaa..
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 16:01 #51
har han en router skal du jo ind i den og aktivere radio delen
givde netværket et navn og en kode eller er det mig der misforstår det hele

nu skulle du jo kunne trykke på wifii ikonen og vælge dit navn og kode og så er logget på

m.v.h
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 16:07 #52
treatmenice, det her du skriver i #48 som, er det her:
af og til skal man ikke køre install men gøre følgende

i enhedshåndtering - netværkskort -  højre klik og gå i egenskaber - driver - opdater driver og lade den søge på hvor du har driveren liggende udpakket altså ikke i  rar arkiv eller zip men udpakket
af og til finder den så selv ud af det

Det hjælper ikke en pind da den hele tiden skriver at, den nyeste software er installeret. Det har jeg prøvet flere gange og for nogle dage siden og igen og igen.

Og selv i enhedhånteringen ser ALT ud som normalt ingen gule trekant advarelser at se. Men noget er stadigvæk galt for ellers vil det trådløse netværk virke i den her bærbar

Men den her satan vil ikke som, den skal det P...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 16:30 #53
treatmenice, Ja du misforstår helt vildt:)

Først, så sidder jeg hjemme hos mig selv og laver den. og den er op koblet internettet via. min egen router igennem LAN forbindelse (pt. kabel kører netforbindelsen på)!

Og det er netop det wifi ikonen der er det lille røde kryds på jeg omtaler. Hvor man kan vælge ens navn og kode og så er logget på.

Derfor spurgte jeg om det ville hjælpe me fjern support så du får adgang til min Pc således du/I selv kunne se hvad jeg taler om. For det kan ikke beskrives bedre.

Jeg har beskrevet netop det som, den siger når jeg forsøger som, jeg har skrevet 3 gange nu:)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 17:33 #54
Har I helt opgivet :) for så ville det være rart at vide således jeg ikke bare sidder og venter på svar..
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 17:42 #55
ALLE på eksperten.dk er velkommen til at, komme med løsninger for min tålmodighed ang. det her er desværre snart ved at, udløbe.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 19:33 #56
.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. september 2011 - 20:42 #57
How for satan´´ jeg er kommet til at trykke på svar hvilket IKKE var menningen da jeg ville poste en kommentar.

Så lad Jer ikke blive forstyrret over der er lagt et svar fra mig.

Det er en fejl lige til Jeres orientering.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
05. september 2011 - 08:01 #58
Jeg har fået rettet problemet.

Jeg skal lige inden jeg lukker tråden høre om I 2 andre ikke vil have point for jeg kunne og kan bruge alt det her i har skrevet. For så læg et svar ellers går pointene til treatmenice.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. september 2011 - 14:01 #59
Hej treatmenice

Jeg siger mange tak for hjælpen. Her er point til dig da ingen andre har lagt svar.

Forsat god dag;)