Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. august 2011 - 22:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lenovo OneKey Recovery

Jeg har dette program installeret på min bærbar. Er det også nødvendigt når jeg samtidig ahr taget systemgendannelse?
20. august 2011 - 22:31 #1
Har du selv 'Googlet' det ???

http://consumersupport.lenovo.com/au/en/HintsandTips/hints_show_127597018499211.html - såvidt jeg kan forstå så er [Lenovo OneKey Recovery] et LENOVO program som opretter et IMAGE af HELE HELE HELE Systemdrevet. Med mulighed for at RESTORE tilbage dertil. Forstået på den måde at hvis du har EGNE DATA på Systemdrevet, vil de DATA jo også komme med på IMAGE og tilbage igen. Og når du bruger RESTORE funktionen derfra bliver det selvfølgelig baseret på evt. nyeste IMAGE! Så hvis du har oprettet EGNE DATA på systemdrevet siden da, vil de slettet...

I modsætning til [Systemgendannelse] - som du jo HAR fået forklaring på ... -> www.eksperten.dk/spm/945471#reply_7825983
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. august 2011 - 22:38 #2
#1 Vil det sige at Onekey Recovery gendanner det hele (også mine egne data) imodsætning til systemgendannelse som ikke gendanner personlige filer?
20. august 2011 - 22:52 #3
Jeps!  Såvidt jeg forstår det...

Men det er jo altid go' latin at have EGNE DATA på en anden partion/harddisk end styresystemets - men det har vi vist snakket/skrevet om før *S* ...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. august 2011 - 23:01 #4
Ville det bedste umiddelbart være at beholde Onekey og så bruge den, og så have Windows systemgendannelse i baghånden (hvis Onekey ikke skulle virke) ?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. august 2011 - 23:02 #5
Personlige filer opbevare jeg på fysiske harddiske (eksterne).
21. august 2011 - 14:59 #6
... det er vist at gå med både seler og livrem ?

PS: Du bør gennemføre
* DISKOPRYDNING
* CCleaner
* DEFRAGMENTERING
før oprettelse af en "OneKey" IMAGE og/eller Systemgendannelsespunkt...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. august 2011 - 15:06 #7
#6 Ja, men Onekey genopretter jo filer som Systemgendannelse ikke er i stand til.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. august 2011 - 19:57 #8
Hallo? Skal jeg bare beholde begge dele og tage både Onekey og Systemgendannelse? Er dette sikrest?
21. august 2011 - 20:20 #9
Det må du selv afgøre ...

Bemærk at hvis HD'en bliver 'rigtig' syg, så er der ikke nogle at nævnte værktøjer der kan redde dig...

Så skal der et 'rigtig' IMAGE program til - som bla. opretter IMAGE fil på ANDET medie...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. august 2011 - 20:27 #10
#9 Hvordan gøres dette?
21. august 2011 - 20:39 #11
... det vil jeg lade andre om at kommentere...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. august 2011 - 21:36 #12
#11 Der kommer ikke flere kommentare i denne tråd, udover dem som du og jeg skriver. Tråden er nemlig ikke på forsiden længere. Hvis Eksperten.dk brugte et system så  de nyligst besvarede tråde kom på forsiden, så ville det være noget helt andet.
21. august 2011 - 21:45 #13
... Google Er din Ven ... i samarbejde med eksperten.dk ...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. august 2011 - 10:45 #14
smid et svar karise_larry
22. august 2011 - 11:36 #15
Ping...