Avatar billede Johanhaubjerg Nybegynder
16. august 2011 - 16:14 Der er 9 kommentarer

Tastatur-problem til stationær

Et ganske almindeligt ps/2 tastatur virker i bios, MEN ikke i windows. Hvad kan problemet være??

Det samme er gældende hvis jeg benytter et usb tastetur fra logitech. Jeg har fundet drivere fra logitech support og installeret dem, men det virker heller ikke.

Det drejer sig om windows 7 64 bit. Computeren er købt med ps/2 tasteturet og virkede fint indtil jeg kørte windows update. USB tastetur har på intet tidspunkt virket i windows.

Det er en helt ny Packard Bell stationær som mine forældre lige har købt og så opstår der disse underlige problemer.
Avatar billede Simon14 Nybegynder
16. august 2011 - 16:23 #1
dårligt styresystem? du kan jo bruge linux/ubuntu - det er helt gratis.. men ikke lige indlysende for begyndere må jeg indrømme ;) men jeg har jomin linux elsker far som kan hjælpe mig ;)

den indbyggede højtaler og lydkort i min computer har aldrig virket, hverken på windows xp eller windows 7, troede slet ikke der var en højtaler i faktisk.. så installerede jeg ubuntu i sidste uge og så virker højtaleren lige pludselig.. wtf! og der havde jeg gået i i over 2 år og havde købt et usb lydkort og eksterne højtalere ;)
Avatar billede Johanhaubjerg Nybegynder
16. august 2011 - 16:40 #2
Jeg installere ikke linux/ubuntu på denne, dette vil forvirrer.

Jeg har stadig problemer selvom jeg sletter alle driveren, vælger anden usb port osv.. fatter det virkelig ikke!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2011 - 17:22 #3
Reelt spørgsmål:
Et ganske almindeligt ps/2 tastatur virker i bios, MEN ikke i windows. Hvad kan problemet være??

Dum kommentar, som absolut INTET har med problemet at gøre:
dårligt styresystem? du kan jo bruge linux/ubuntu - det er helt gratis.. men ikke lige indlysende for begyndere må jeg indrømme ;) men jeg har jomin linux elsker far som kan hjælpe mig ;)
(Du må gerne føle dig stødt, for den kommentar er en ommer. Tjek lige op på hvad en BIOS er for noget...)

Johanhaubjerg>
Med et Ps2 tastatur, gå i BIOS og led efter USB indstillingeer. Her finder du et punkt der hedder USB Legacy og slår dette til. Så burde du kunne komme i BIOS med et USB tastatur.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2011 - 17:25 #4
Og jeg dummede mig også, for læste ikke spørgsmålet ordentligt, så min kommentar bedes du se bort fra, Johanhaubjerg. (Men tjek lige legacy indstillingerne... det kunne jo være...)
Mener dog stadig at Simon14 burde få facts på plads.
Avatar billede Simon14 Nybegynder
16. august 2011 - 17:38 #5
#3 fejlen må da ligge i styresystemet? det burde selv kunne finde ud af at man villebruge det tastatur man havde sat til -.-'
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2011 - 19:07 #6
.... Hvis BIOS er sat forkert op kan det have effekt i Windows.
F.eks. hvis der er pillet ved plug n play indstillingerne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2011 - 19:10 #7
Og www.eksperten.dk/spm/944856 kan være et hint, for er der foretaget rettelser i BIOS, skal disse rettelser bare sættes tilbage som de var før der blev "pillet" ....
Avatar billede Johanhaubjerg Nybegynder
16. august 2011 - 20:45 #8
Tak for svarene :)

Jeg har fundet ud af problemet opstår når jeg installere SP1., så kan jeg ikke bruge tastatur i windows!

Når jeg så sletter SP1 igen, virker tastaturet igen!!

Giver det jer et bedre indblik i hvordan problemet løses??? :), vil jo gerne have den 100% opdateret.

Jeg har på intet tidspunkt ændret noget i bios, så det burde måske være udelukket. Desuden kan jeg læse mig frem til at andre har samme problem efter SP1, men hvordan problemet løses har jeg endnu ikke kunne finde...
Avatar billede Johanhaubjerg Nybegynder
16. august 2011 - 21:17 #9
Hvad tror i?

Synes jeg har prøvet alt muligt...