Excel 2010 (katagorisere data fra tekst fil)
HejJeg står med en bunke "rå" data som jeg gerne vil have Excel til at sortere for mig og gengive et enkelt resultat.
Jeg er ikke nogen ørn til Excel men jeg er næsten sikker på at der er en "formel" der kan hjælpe mig.
Dette er et eksempel på formatet på de rå data.
kolonne 1:
object_catagori
object_id
Object_catagori
object_id
Kolonne 2
600
1
1200
1
Det jeg gerne vil have excel til er at scanne hele dokumentet for "object_id" linier og give mig resultatet fra boksen til højre som er = 1
samtidig med når den har fundet "Object_id" skal den også fortælle mig at "object_id" = 600 og 1200 for de fundne identiske objecter.
Jeg er sikkert ikke så god til at forklare hvad jeg er ude efter men hvis jeg skal forklare det på en anden måde skal jeg bruge en formel der kan:
identificere alle linier med et unikt navn men i stedet for at gengive navnet skal formel gengive en celle der er til højre og en celle nedenunder til højre.
Måske er det jeg leder efter i virkeligheden et avanceret filter......jeg er lidt ude på tynd is her.
på forhånd tak for hjælpen.