Avatar billede fipper1 Nybegynder
10. august 2011 - 14:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

læse en dvd

jeg har fået en dvd med hjem fra hospitalet med billeder af MR scanning af mit knæ, og der kommer et vindue frem hvor der står:
1. HTML viewer
click on the HTML -viewer icon to open the images in your default browser
2. MEDI- viewer
the MEDI -viewer is based on java and needs no installation

Problemet er at der intet sker når jeg klikker på iconet, andet end at den skriver loading i næste vindue, og derefter sker der slet intet!!! mangler jeg et program el noget??? Hjælp
Avatar billede foodear Praktikant
10. august 2011 - 15:16 #1
Billedet er med stor sansynlighed i tiff format (1bit) altså "sort/hvid", du kan åbne det med paint som ligger i den mappe der hedder tilbehør under programmer i din startmenu, forudsat at du bruger Windows, bruger du Mac skal du bare dobbelt klikke på billed filen i mappen på din dvd
Avatar billede fipper1 Nybegynder
10. august 2011 - 15:42 #2
kan du præcisere det lidt. hvordan får jeg det ind i paint. kører windows vista.
Avatar billede foodear Praktikant
10. august 2011 - 15:51 #3
du skal først finde billedet på dvd´en når du har fundet det skal du højreklikke på det og vælge "eksempel"
Avatar billede fipper1 Nybegynder
10. august 2011 - 16:32 #4
der sker intet når jeg højreklikker hmmm? skal jeg evt ændre indstillinger i kontrolpanel og afspilning af dvd cd etc
10. august 2011 - 16:37 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Den slags patient DVD'er burde være automatiske! Er der nogen [autorun.inf] fil eller lign. på DVD'en ?
Så burde der komme en slags menu, hvor du let menumæssigt kan bladre mellem billederne...

(Jeg er lidt indenfor brancen...)
Avatar billede fipper1 Nybegynder
10. august 2011 - 16:56 #6
ja der er et billede der viser JAVA viewer og den klikker jeg på og så kommer der et nyt vindue hvor der står loading medi viewer. MEN  der sker intet?????
10. august 2011 - 17:12 #7
Hmmm... Prøv med
[HøjreMusseTast - 'Kør som Administrator...')
Avatar billede fipper1 Nybegynder
10. august 2011 - 17:25 #8
der sker intet ved højre mussetast??
10. august 2011 - 17:33 #9
Hmmm...

Kan du fortælle PRÆCIST (incl 'efternavn') hvilke filer der findes i 'roden' af DVD'en ?
Avatar billede fipper1 Nybegynder
14. august 2011 - 11:07 #10
ved ikke hvad du mener med ´roden´
14. august 2011 - 12:14 #11
I toppen / starten af DVD'en ... set med ganske almindelig Stifinder...

--

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede fipper1 Nybegynder
14. august 2011 - 23:05 #12
ups ok tak
15. august 2011 - 08:54 #13
Kan du fortælle PRÆCIST (incl 'efternavn') hvilke filer der findes i 'roden' af DVD'en ?

I toppen / starten af DVD'en ... set med ganske almindelig Stifinder...
Avatar billede foodear Praktikant
15. august 2011 - 09:17 #14
Med JavaViewer er formatet måske Dicom, med denne gratis viewer bør du kunne se billedet og gemme i et andet læsbart format:

http://www.dicomworks.com/
Avatar billede foodear Praktikant
15. august 2011 - 09:19 #15
og denne:

http://www.irfanview.com/

skulle også kunne læse formatet
Avatar billede fipper1 Nybegynder
04. maj 2012 - 11:03 #16
fint tak
Avatar billede fipper1 Nybegynder
04. maj 2012 - 11:07 #17
bruger irfan. virker nogenlunde