Avatar billede jensen2005 Nybegynder
06. august 2011 - 11:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mobilhjemmesider til smartphones

Hej Eksperter

Jeg er lidt forsviret, og har en del spørgsmål omkring udvikling af mobilhjemmesider til smartphones.

Har søgt en del på nettet og skimmet et par e-bøger, men er stadig i tvivl om et par ting:

1) Jeg er asp.net udvikler og har i nogle år arbejdet med webforms. Kan man genbruge usercontrols(f.eks. button, gridview etc.) som jeg er vant til. Nej vel?

2) Skal man bruge inline kode for bedre at kontrollere hvordan HTML'en ser ud?

3) Hvordan henter i data fra og gemmer data i database. Når i arbejder med mobilhjemmesider?

Venlig hilsen
Jensen2005
Avatar billede The_Buzz Novice
06. august 2011 - 12:03 #1
jensen2005 - du har 1000 point ude.

Angående mobilhjemmeside - så har jeg faktisk kun lavet een og det er den på www.lottostat.dk - som viser http://www.lottostat.dk/mobile.php#myAnchor hvis man kommer fra en smartphone. Eller det skulle den meget gerne på de fleste ihvertfald :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2011 - 05:16 #2
Hvilkt sprog der bruges, hvilken maade siderne organiseres paa og hvordan du tilgaar databasenpaa behoever ikke at aendre sig fordi du understoetter mobil.

Det eneste mobilen interesserer sig for er den HTML/CSS/JS der kommer fra serveren.

HTML/CSS/JS skal saa vaere anderledes end til browser for at fungere godt.
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
08. august 2011 - 09:33 #3
Hej The_Buzz

Jeg mener bestemt, at jeg har skrevet til alle, som har hjulpet mig med spørgsmål, at de skal ligge et svar, så de kan få deres point.

Venlig hilsen
Jensen2005
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
08. august 2011 - 22:31 #4
Hejsa tak for input

The_buzz:
Interessant at kigge lidt på kildekoden til din mobil-side. Jeg mener at man i stedet for at bruge så store(48px) bogstaver kan skrive <meta name="viewport" content="width=device-width; user-scalable=0;" /> hvis målgruppen kun er smartphones.

Arne_v
"HTML/CSS/JS skal saa vaere anderledes end til browser for at fungere godt"  -->  det betyder vel også at man ikke kan bruge usercontrols(f.eks. gridview). Og man har bedst styr på koden hvis man bruger inline kode?

Mange tak for input lig et svar så i kan få jeres point.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2011 - 02:38 #5
User controls kan godt vaere simple.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2011 - 02:39 #6
og svar fra mig