Avatar billede Katholmen Nybegynder
01. august 2011 - 10:53 Der er 10 kommentarer

Wireless væk efter geninstallation

Jeg har netop geninstalleret Vista på min gamle Zepto-maskine, og nu virker den trådløse forbindelse ikke. Jeg kan sagtens finde selve wireless-enheden i enhedshåndtering (broadcom wireless), men det er som om comp ikke er klar over, at den eksisterer, ligesom der heller ikke sker noget når jeg tænder/slukker for wireless.

De gamle zepto-drivere er jo ikke så nemme at finde, men det er også som om det er noget andet end blot enhedsdriveren, der mangler...? Har hentet den korrekte broadcom-driver ned og enheden siger, at det er korrekt installeret, men hvordan får jeg den til at reagere / virke tændt?

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 11:01 #1
Hent slimdrivers, opret en gratis bruger og tjek om dine drivers er opdaterede eller de korrekte..

Hvilken zepto model har du?
Avatar billede Katholmen Nybegynder
01. august 2011 - 11:11 #2
Det er en 6024w.

Problemet er også, at jeg pt. heller ikke kan få den til at gå på nettet via netstikkket, og derfor vil jeg gerne kunne hente den korrekte trådløse driver ned via en anden comp og så installere den på gl. comp. Har overvejet, at jeg muligvis også mangler en LAN-driver...
Avatar billede Katholmen Nybegynder
01. august 2011 - 11:15 #3
I øvrigt har geninstallationen efterladt mig med en windows.old folder - kan jeg evt. hente den gamle driver frem herfra?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 11:17 #4
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 11:18 #5
windows.old mappen er fra dit gamle system, hvis du ikke har noget du skal bruge i den kan du frit fjerne den da den bblot fylder, ja der er os drivere der, men det bedste er altid og hente driverne på ny medmindre du har lavet en backup af driverne hvilket jeg selv gør med slimdrivers som os henter dem, den kræver dog at din pc kan komme på nettet så netkort skal man selv lige sørge for...
Avatar billede Katholmen Nybegynder
01. august 2011 - 11:46 #6
Ok, tak. Fik hentet zepto-driverne ned i går, men kunne ikke hitte rede på LAN-driverne / installationen heraf. Jeg giver det et skud mere og vil herefter bruge slimdrivers til at få den trådløse op at køre...
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 17:33 #7
Så længe du kan komme på nettet om det er via wifi eller lan er ligemeget derefter slimdrivers så skal det program nok ordne driver delen for dig, har rbrugt slimdrivers på snart 5 forskellige maskiner og kun mødt få fejl fra programmet men ingen som gør nogen former for skader eller fejl i ens pc
Avatar billede Katholmen Nybegynder
01. august 2011 - 17:59 #8
Slimdrivers siger at alt er up to date, men jeg kan stadig ikke få comp til at vise det wireless device. Som om den ikke er klar over at der er et trådløst kort i den.

Og for at gore det hele mere sørgeligt, så kan jeg heller ikke installere lan driveren  via linket, du gav. Får en fejlmedd. Inden installationen er afsluttet...

Er lidt på herrens mark :-/
Avatar billede Katholmen Nybegynder
01. august 2011 - 18:10 #9
Nu fik jeg comp på nettet og slimdrivers til at opdatere rigtigt. Tror det lykkes nu - vender tilbage med endeligt svar også ift pointgivning
Avatar billede Katholmen Nybegynder
03. august 2011 - 22:06 #10
Nå, nu er jeg på nettet og har fået diverse drivere installeret via slimdrivers - men...den trådløse forbindelse virker stadig ikke og slimdrivers siger at jeg er helt up to date med drivere. Windows mener selv, at den mangler en 'wireless network adapter'.

Jeg har været inde i computer management / wlan autoconfig og tænde for den go sørge for den starter automatisk, men stadig intet.

Nogen gode råd?