Avatar billede Soeren37 Nybegynder
26. juli 2011 - 12:58 Der er 3 kommentarer

Navision dynamics Lagerværdi

Hej Jeg har lidt problemer med lagerværdi, idet en del varer optræder med 0 i antal, og nogle småører i værdi, jeg kan ikke få fjernet disse smådifferencer, har prøvet at kører Juster Kostpris.
Er der nogen der kan hjælpe, eller har samme problem??

Hilsen
Søren
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
26. juli 2011 - 13:20 #1
Hej Søren,

Læg 1 stk. på lager via lagerkladden. Bogfør denne. Efterbergen vareforbrug. Kontroller at lagerværdi er din ørediff. + den ene krone.  Bogfør derefter den ene stk. væk via lagerkladden.

Efterberegn vareforbrug.

Din lagerværdi skulle herefter gerne være 0 og 0 stk. på lager.

Din Kostmodel bør du sætte til 'Sidste Køb' og den lagermodel bør
være 'FIFO'.

Prøv og se om du kan blive dine små lagerdiffer kvit hermed.

MVH
ADDCON/P. Agger
Avatar billede Soeren37 Nybegynder
26. juli 2011 - 14:07 #2
Hej Agger

Tak for dit svar, men det ser ud til at jeg skal ind og rette kostprisen i varekartoteket, til den nye kostpris for at får det til at virke er det rigtigt??
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
26. juli 2011 - 14:38 #3
Hejsa,

Ikke nødvendigvis.  Kig på værdien af beholdningen på varen, det er den som er afgørende. Værdien finder du i menupunktet 'Beholdning' på lagerkortet.

MVH
PA