Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2011 - 12:59 Der er 7 kommentarer

problemer ved indtastning i Excel

Problemer når jeg indtaster i Excel regneark. Har en Acer Aspire 8930G med Win 7 ultimate 32 bit. Kan ikke fastholde hvor der skal indtastes, så der sker det at der springes rundt lidt op og lidt ned i forhold til hvor jeg indtaster. Nogen som har ideer??

Har Office 2007 men har kun installeret Word og Excel
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 13:13 #1
Det lyder uhyre mystisk.

altså hvis vi ser bort fra den hyppigste årsag til den type problemer,  - som selvfølgelig er meget lidt sandsynlig.
nemlig at en tommelfinger strejfer touchpad mens man skriver,
og derved får indsætningspunkt/indsætningsmarkør "|"
til at springe til musemarkørens "->" aktuelle placering

Andre muligheder...også med ringe sandsynlighed.
fugt/urenhed på touchpad, eller
en optisk mus på et underlag den ikke kan lide.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2011 - 13:40 #2
hej  gode forslag, men jeg er 100 % sikker på at jeg kun bruger tastaturet. Musen er af trådløs ( bluetooth )slags med en museplade at køre på. Har netop prøvet at få en opdatering fra Microsoft Office ( Sevice Pack 2 ) Måske det er dét der skal til.

hilsen fra Kajmand
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 13:58 #3
Prøv evt. at frakoble den eksterne mus helt(ud m. stikket), og bruge touch-pad, for helt at udelukke det er den eksterne mus som er støjkilde.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2011 - 00:32 #4
Hej

Har afprøvet det foreslåede, uden held, desværre.

Har prøvet med en mus med ledning, samme nedslående resultat.

Har d.d. taget kontakt til Micresoft for at høre om de kender

noget til " mit " problem. De vender tilbage om 3 - 5 dage,

det er nok arbejdsdage, men der er taget hul på det den vej.

Dette er for at udelukke Excel som værende problemet.

Hilsen herfra Kajmand
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2011 - 01:40 #5
Hej

Har nu fået kontakt til Microsoft og har skrevet og talt med en flink mand, Jann hedder han, som er utrolig engageret og forstående omkring "mit" problem. Jeg blev foreslået at afinstallere Office 2007, derefter køre et lille program som ville fjerne det sidste der måtte være. Derefter installere Office 2007 igen, denne gang fra "bar bund". Det synes at være blevet bedre, men jeg blev så foreslået at afinstallere eller nustille touch-pad så det kun var musen den kørte med. Det kan jeg ikke finde ud af at gøre, men er der én derude som ved hvordan, hører jeg gerne fra dig.
Hilsen fra Kaj Hansen, Albertslund
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 14:59 #6
Hej

Der er noget som tyder på at pegeredskabet ( touchpad ) skal afbrydes i computeren. Er der nogen som har en idé om hvordan??

Jeg har prøvet via kontrolpanel / hardware og desværre uden resultat.

Nogen idéer, så modtager jeg meget gerne.

Det er en Acer 8930 G. Bærbar, ca. 1½ år gammel.

Hilsen  Kaj Hansen
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 23:16 #7
Hej

Da jeg læste et sted om at opdatere driver til touchpad, blev jeg næsten overbevist om, at der var løsningen til mit problem.
Jeg opdaterede driveren og kunne nu enable touchpad'en.

PROBLEMET ER LØST og det er jeg glad for.

Venlig hilsen fra Kaj Hansen

Jeg vil gerne nedlægge denne tråd.

TAK