Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2011 - 00:36 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hjælpe de nye brugere.

Jeg er en af de brugere der gerne skriver til en ny bruger, at den valgte kategori er forkert.
Specielt hvis spørgsmålet er lagt i www.eksperten.dk/spm/Eksperten

Men kan vi ikke blive enige om at skrive det så brugeren faktisk føler sig velkommen og ikke jager ham væk?
Evt. blot skriver en privat besked om dette?
(Man kunne jo så lige skrive i spørgsmålet at man har sendt besked vedr. placeringen af spørgsmål, så brugeren ikke bliver spammet med beskeder...)
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 00:41 #1
Synes altid det er godt at starte med "Velkommen til E...". Så starter det i hvert fald positivt. Synes også man skal gøre det som en note til sit indlæg og ikke bare skriv "Forkert kategori, nu gider vi ikke hjælpe dig" (eller i hvert falde mene det).

Afleverer du ik snart de point du har minus ude? *G* john_stigers (187.248 point. Point ude: -170)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 00:45 #2
Jo det er en god ide. En meget formel vejledning, kan, selv om det ikke er tilsigtet, virke som en irettesættelse, og det skulle jo nødig være det første en ny bruger møder på Eksperten.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juli 2011 - 01:10 #3
Tja.... Blev netop lige ramt af en sådan bemærkning fra john_stigers...Og er jo ikke så gammel i gårde, men ville jo blot aflevere nogle point, jeg følte vedkommen havde tjent...
Og man skal jo have skrevet en del sammen med andre for at forstå deres humør/ikke humør... Men det er fint med en irettesættelse som ny...ellers lærer man jo heller ikke stedets regler.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2011 - 02:04 #4
Naturligvis skal det da vaere hoefligt.

(forudsat naturligvis at det er en ny bruger som ikke ikke har laert E finurligheder endnu)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. juli 2011 - 05:38 #5
Start med at skriv "Velkommen til Eksperten".

Bagefter skriv "Husk altid at ligge dit spørgsmål under den rette kategori". (indsæt link til kategori her). Efterfulgt af et svar på spørgsmålet som den nye bruger stiller. Så kan de kun virker høfligt og hjælpsomt.
Avatar billede f-arn Guru
22. juli 2011 - 07:13 #6
Specielt hvis spørgsmålet er lagt i www.eksperten.dk/spm/Eksperten

Tjaee - hvis Admin selv tog katekorien alvorligt, flyttede de vel bare spørgsmålet. Så mange er det jo heller ikke :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 08:34 #7
Jeg syntes det burde være Fejl på Eksperten
forslag til Eksperten og ikke

Eksperten--Fejl
Eksperten--Forslag.

Syntes meget er ved at gå i stå på E. og mener derfor, at det er nødvendigt at tænke i nye baner en gang i mellem.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2011 - 10:18 #8
Dobbeltspørgsmål:

Velkommen til Eksperten.
Hej du har kommet til at stille dit spørgsmål to gange.
Skal vi ikke bare fortsætte her: (link)
Husk at lukke dette spm ved at lægge svar og acceptere svaret.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

Forkert kategori:

Velkommen til Eksperten
Du har desværre kommet til at lægge dit spørgsmål i den forkerte kategori. For at yde den bedste hjælp ville det være bedre du stiller det her: (link).
For at afslutte denne tråd skriver du næste indlæg som svar og accepterer dette.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

For at gøre det lettere for os som hjlæper, så kan diise guides lægges ind i et tekstdokument, så man kan copy/paste det ind på eksperten.
22. juli 2011 - 10:38 #9
--- Citat ---

Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://imageshack.us/f/705/sprgeksperten.png/

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

--- Citat slut ---
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 11:39 #10
Prøv lige at se den her, karise: www.kortlink.dk/994d
22. juli 2011 - 11:43 #11
Ref #10: Og ?
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 11:47 #12
bare fedt at du har skrevet det så meget at der er 10 siger på google *G*
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 11:50 #13
sider*
22. juli 2011 - 11:53 #14
...Og det er ikke altid de forstår det ->
www.eksperten.dk/spm/942192#reply_7802007

--

PS: Også en del via PM...
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 11:56 #15
LOL
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 12:35 #16
Enig me #7 der er mange som går galt der.
22. juli 2011 - 13:56 #17
#6 - ved nogle enkelte HAR Admin flyttet spørgsmålet (ka' ikke finde dem lige nu) uden at meddele det.
Og så står #9 teksten midt i det hele i en nu relevant katgori... med mit 'navn' på... Dooooh...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2011 - 14:26 #18
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 19:05 #19
#18, min har 10. Men der er nok også nogle 'udgaver' som er en smule anderledes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2011 - 19:23 #20
#19
Din søgning er den sætning karise bruger.
Min søgning er den sætning jeg bruger.
Der er flere, for ikke alle kører med "standard tekst" :)
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 19:25 #21
soz, det havde jeg ikke set.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2011 - 19:31 #22
"Min søgning er den sætning jeg bruger."

Altså et uddrag af den  ;)
Avatar billede f-arn Guru
25. juli 2011 - 04:09 #23
#6 - ved nogle enkelte HAR Admin flyttet spørgsmålet (ka' ikke finde dem lige nu) uden at meddele det.
Og så står #9 teksten midt i det hele i en nu relevant katgori... med mit 'navn' på... Dooooh...

Så hold op med ar være så "emsig"
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2011 - 11:39 #24
Lukker.