Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 22:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Android, Iphones, Smartphones eller hvad det nu hedder.

http://www.mobilgo.dk/smartphone-salg-slar-for-første-gang-pc-salg.

Er der overhovedet nogen kategori på Eksperten, hvor jeg kan spørge om disse små telefoner.

Ellers syntes jeg, der burde være det.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 22:50 #1
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2011 - 22:59 #2
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 23:08 #3
Så er der altså et sted. Jeg syntes, det er godt gemt.

Sad selv og rodede under styresystemer, da jeg syntes en Android eller en iPhone er mere en computer end en telefon,

Tror også ejeren af en smartphone ville gøre det samme.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2011 - 23:15 #4
Det kan være vi lige skal sætte det grundlæggende på plads:

Android, iOS, Windws Phone 7 er styresystemer.

iPhone, HTC Wildfire, Google Nexus osv. er telefoner (altså Android er IKKE en telefon)

Jeg synes da det er logisk at det ligger under Hardware. Det var der jeg gættede på det var og derfor kiggede jeg lige det ;)

Det er ret langt fra at være en PC. Det er en SmartPHONE (phone=telefon). Da Steve Jobs lancerede iPad'en beskrev de den som en mellem ting mellem pc og smatphone. Altså er der et stykke fra smartphone til pc. Man kan snakke om en tablet ligner en pc :)
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 23:34 #5
Jeg sidder netop med en HTC-telefon, med et adroid styresystem. Det er opbygget omkring google og opensource.

Mens Iphones er opbygget af Apple og med mac.

Så her ved jeg godt hvad jeg snakker om.

Syntes at hardware er en meget snæver betegnelse om noget der nu faktisk er på flere hænder end en PC er.

Hardware er efter min mening noget der sidder i en PC.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2011 - 23:36 #6
Hardware er alt det du kan røre ved. F.eks. printer, mobil, pc (og komponenter), router osv. osv.

Software er det du ikke kan røre ved: Programmer, styresystemer osv. osv.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 23:43 #7
De definitioner er jeg helt enig med dig i.

Netop derfor er hardware for snævert til noget der er et styrestem i.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2011 - 23:46 #8
Men hvis du har et spørgsmål til din HTC Wildfire med android, så skal den jo bare placeres i Hardware-->telefoner. Noget galt i det?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 00:03 #9
Ja helt bestemt

Jeg har ikke noget spørgsmål til min HTC, men tror E. vil miste nye brugere, da en person med en af disse telefoner med OS ikke opfatter den som noget hardware.

Det er blevet en gammeldags betegnelse, du ikke kan bruge om elektronik,  du kan installe programmer i, se film med, bruge GPS, læse på nettet med, sende mails med osv.

En gammel pc-bruger kan blive nødt til at erkende. at en telefon ikke længere er en telefon -)

Ellers mister E. brugere
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 00:33 #10
En smartphone er mere end en telefon. Men computer. LANGT FRA! Som Nikolaj Sonne fra So ein Ding siger: Den kloge telefon.

Nu har du jo også været med her på E i lang tid (længere end mig) og så burde du vide at der ik sker en skid med alt det der bliver lagt i E kategorien. Så det er spildt tid det her :)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 08:09 #11
Ja jeg mener E, bør forny sig og ikke forstene i gamle ideer.

Udviklingen er klar. En computer fyldte engang en hel stue-så som en skab. så kom de stationære- de bærbare- og nu ikke mere end en lomme.

Det kan man ikke se bort fra og bare ignorere. Så kommer du bagefter.

Hvad kan en computer som en smartphone ikke kan kan. ?

Andet end den måske er mere behagelig at arbejde ved.
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 11:40 #12
En pc kan jonglere mellem mange flere programmer og så kan man spille store spil på dem. Tror ikke der er nogle(i hvert fald MEGET få) der vil skifte sin pc ud med iPhone f.eks.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 13:13 #13
Ja der findes ikke store spil til Smartphones eller store programmer.

Styresystemet er bygget op på SOC
http://en.wikipedia.org/wiki/System-on-a-chip

Det gør det selvfølgelig langt hurtigere og langt billigere at at lave en PC, når det kan gøres på en chip.

Da jeg jo er Linuxbruger, har jeg ingen kendskab til spil, men kan se at flere tusinde spil er tilgængelige for en Android-telefon.

Jeg noterer også fra virkeligheden at især unge mennesker, bruger deres smartphone til at spille på.

Det gad jeg da heller ikke tage en bærbar frem for, når det kan gøres med en jeg har i lommen ligegyldigt, hvor i landet jeg  befinder dig.
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 13:21 #14
Problemet er bare når det ikke KAN gøres på en smartphone. Jeg vil nødig spille mit skydespil på en smarthphone uden mus og taster. Jeg vil også nødig skrive alle mine afleveringer, noter osv. i skolen på det mikroskopiske tastatur. Jeg vil nødig chatte over skype, msn og fb på det mikroskopiske tastatur på en smartphone.

Jeg synes derfor det er lidt langt ude at kalde en smartphone for en pc! Det er min mening. Fair nok hvis du er uenig :)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 13:50 #15
Jeg kalder også en pc for en pc og en smarthphone for en smartphone

Syntes dog det er lidt langt ude at kun at kalde en smartphone  for hardware, som man gør på E.

Fair nok hvis du er uenig. :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 14:08 #16
Prøv fremover at lægge mærke til hvor mange eller hvor få spørgsmål om smartphones og iphones der vil komme i katagorien hardware--telefoner. Eller helt andre steder  :-)
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 19:04 #17
Aah det var det dit budskab var, men ja jeg er uenig :-) vi lukker den her.
Avatar billede braunn Nybegynder
23. juli 2011 - 00:17 #18
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 00:32 #19
Den var der linket til i #2.... http://www.eksperten.dk/spm/943504#reply_7811828