Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. juli 2011 - 15:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

bokse er for små

jeg har nogle bokse som er oppe i toppen af siden. ligesom eksperten.dk har 'sprøgsmål svar', 'nyheder' 'guides' osv.

mine kan man klikke på og så kommer der flere undermenuer.
problem er at disse undermenu er indrammet, men teksten kan ikke være i rammen, den raget derfor ud over.

Hvordan får jeg gjort rammen så stor at al teksten kan være inde i?
21. juli 2011 - 15:30 #1
Nu har du lagt spm under kategorien

» Design
» Generelt

snakker vi om en hjemmeside du er at 'designe' ? Med hvilket program ?
eller
generelt på Internettet ? Med hvilket program ?

---

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. juli 2011 - 15:46 #2
det er en hjemmeside jeg er i gang med at designe.
Jeg bruger DreamWeaver cs5.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml2/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title> stu nicholls dot com | menu - Pro dropdown #1</title>
<meta name="Author" content="Stu Nicholls" />

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="pro_drop_1/pro_drop_1.css" />

<script src="pro_drop_1/stuHover.js" type="text/javascript"></script>

</head>

<body>

<span class="preload1"></span>
<span class="preload2"></span>

<ul id="nav">
    <li class="top"><a href="#nogo1" class="top_link"><span>Forside</span></a></li>
    <li class="top"><a href="#nogo2" id="products" class="top_link"><span class="down">Resultater</span></a>
        <ul class="sub">
            <li><a href="#nogo3" class="fly">Resultater</a>
                    <ul>
                        <li><a href="#nogo4">Række A</a></li>
                        <li><a href="#nogo5">Række B</a></li>
                        <li><a href="#nogo6">Række C</a></li>
                        <li><a href="#nogo6">Række D</a></li>
                    </ul>
            </li>
            <li class="mid"><a href="#nogo7" class="fly">Turnering 2010/11</a><ul>
                        <li><a href="#nogo11" class="fly">Efterårs par 2010</a><ul>
                                <li><a href="#nogo12">Række A</a></li>
                                <li><a href="#nogo13">Række B</a></li>
                                <li><a href="#nogo14">Række C</a></li>
                                <li><a href="#nogo14">Række D</a></li></ul>
                        <li><a href="#nogo11" class="fly">Efterårs hold 2010</a><ul>
                                <li><a href="#nogo12">Række A</a></li>
                                <li><a href="#nogo13">Række B</a></li>
                                <li><a href="#nogo14">Række C</a></li>
                                <li><a href="#nogo14">Række D</a></li></ul>
                        <li><a href="#nogo11" class="fly">Klubmesterskab par 2010/11</a><ul>
                                <li><a href="#nogo12">Række A</a></li>
                                <li><a href="#nogo13">Række B</a></li>
                                <li><a href="#nogo14">Række C</a></li>
                                <li><a href="#nogo14">Række D</a></li></ul>
                        <li><a href="#nogo11"
</ul>
</body>
</html>
Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. juli 2011 - 15:47 #3
<li class="mid"><a href="#nogo7" class="fly">Turnering 2010/11</a><ul>                    <li><a href="#nogo11" class="fly">Efterårs par 2010</a><ul>                        <li><a href="#nogo11" class="fly">Efterårs hold 2010</a><ul>  <li><a href="#nogo11" class="fly">Klubmesterskab par 2010/11</a><ul>

alle disse kan ikke være i de bokse, som er der...
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2011 - 16:00 #4
din CSS er også relevant - men kom med et link, det gør det klart lettest for os.
21. juli 2011 - 16:08 #6
DreamWeaver cs5 - det burde du have skrevet fra starten af ? Og evt. i [Overskriften] - så ville den lettere blive 'fanget' ...
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2011 - 21:56 #7
Siden du er i tvivl om hvorfor det sker gætter jeg på at du ikke selv har lavet det - "du" definerer en masse bredder i din CSS-fil, fx har #nav li:hover ul.sub li en bredde på 90px og den skal selvfølgelig tilpasses dit indhold eller også skal der slet ikke defineres en fast bredde så boksene selv udvidder sig.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
22. juli 2011 - 00:56 #8
er der en som vil hjælpe mig med at få boksene ind på min index side? Jeg har prøvet i snart en time og det går galt hele tiden.

index: http://www.kostberegner.dk/bbc/index.html

:)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
22. juli 2011 - 01:27 #10
lukker

karise smid et svar
Avatar billede Mathias- Nybegynder
22. juli 2011 - 01:28 #11
det er vist sent - jeg mener selfølgelig keysersoze :)

og tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2011 - 09:48 #12
fik du det løst? Ellers tror jeg det er lettest hvis du giver et link til dine forsøg så vi kan tage den derfra.